Box Office – Spider-Man zarabia nie tylko daleko od domu. Pajączek z kilkoma rekordami

W ten weekend w kinach rządził nowy film o Spider-Manie, który debiutował już we wtorek z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości przypadającego na 4 lipca. Film Sony Pictures, dzięki dobremu otwarciu, wspólnie z pozostałą jedenastką rankingu zebrał podczas tego weekendu większą kwotę od widzów niż kinowe premiery tego samego weekendu w 2018 roku. Jest to przełamanie ostatniego trendu słabszych wpływów do amerykańskich kas i pierwszy taki przypadek od czterech tygodni. Za Pajączkiem w rankingu znalazły się animacja „Toy Story 4” i horror „Annabelle 3”. Poznajcie szczegóły.

Film „Spider-Man: Daleko od domu” zadebiutował w amerykańskich kinach we wtorek i jeszcze przed weekendem miał na swoim koncie ponad 91 mln dolarów. Film Marvela zakończył swój pierwszy weekend z wynikiem na poziomie 185 mln dolarów, z których 93,6 miliony przypadły bezpośrednio na piątek, sobotę i niedzielę. W dzień bezpośrednio poprzedzający weekend widowisko zebrało od Amerykanów 32,5 mln dolarów, w sobotę dorzuciło 34 mln dolarów, a w niedzielę około 27 mln – ten wynik daje Spider-Manowi miano najlepszego sześciodniowego otwarcia w przypadku filmu debiutującego w kinach we wtorek. Jeśli natomiast chodzi o ogólne sześciodniowe otwarcie, to ostatni film trzeciej fazy MCU znalazł się na 22. miejscu, wyprzedzając takie hity jak „Szybcy i wściekli 7” (183,7 mln dolarów) i „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” (183,6 mln dolarów). Warto też przypomnieć, że nowy „Spider-Man” może poszczycić się najlepszym wtorkowym otwarciem w całej historii amerykańskiego kina. Produkcja wyprzedziła między innymi „Niesamowitego Spider-Mana” z 2012 roku, który również debiutował z okazji 4 lipca i zarobił wówczas 35 mln dolarów, oraz pierwsze „Transformersy”, które także wchodziły do kin przy okazji Dnia Niepodległości i zebrały z kas 27,8 mln dolarów.

Nie powinniśmy porównywać tegorocznego wyniku filmu z rezultatem, jaki osiągnęła pierwsza część serii w 2017 roku, ponieważ „Homecoming” nie debiutował wówczas we wtorek, ale warto nadmienić jedynie, że po sześciu dniach „Daleko od domu” zarobił o 30 mln więcej niż jego poprzednik. Film nie tylko świetnie radzi sobie pod względem kasowym, ale jest też znakomicie odbierany przez widzów i krytyków. W serwisie Rotten Tomatoes może obecnie liczyć na 91% pozytywnych recenzji, a wśród widzów wynik ten stanowi jeszcze więcej, bo aż 96%. W serwisie CinemaScore widzowie wystawili mu z kolei równie wysoką ocenę A.

Na rynkach zagranicznych film „Spider-Man: Daleko od domu” debiutował już w zeszłym tygodniu, kiedy miał swoją premierę między innymi w Chinach, a po tym weekendzie produkcja otworzyła się już prawie na wszystkich rynkach, z wyjątkiem Włoch, gdzie zadebiutuje w najbliższą środę. Film zdołał zebrać od międzynarodowych widzów aż 244 mln dolarów z 66 rynków i podniósł tym samym swój zagraniczny rezultat do poziomu 395 mln dolarów. Jego globalny wynik po doliczeniu wpływów z USA wynosi z kolei aż 580 mln dolarów. Najlepsze otwarcie film zaliczył w Korei Południowej, gdzie zarobił dla Sony Pictures aż 33,8 miliona dolarów. W Wielkiej Brytanii z kolei w ciągu sześciu dni zdołał zebrać od widzów 17,8 miliona dolarów, a w Meksyku 13,9 miliona dolarów w ciągu czterech dni. Od poniedziałku w Australii widzowie wpłacili do kas 12 milionów dolarów, a Rosja dodała kolejne 9,6 miliona dolarów. Najlepszym zagranicznym rynkiem cały czas pozostają jednak Chiny, gdzie po zeszłotygodniowym otwarciu i dodaniu wpływów z tego weekendu na koncie „Spider-Mana” znajduje się już 167 milionów dolarów.

Drugie miejsce zestawienia przypadło animacji „Toy Story 4”, która podczas trzeciego weekendu zebrała od amerykańskich widzów 34,4 mln dolarów, podnosząc swój krajowy rezultat do 306,5 mln dolarów. Po dorzuceniu kolejnych 43 mln z zagranicznych rynków na koncie animacji Pixara znajduje się w tym momencie 649,9 mln dolarów, z których 343,4 mln przypada na międzynarodowe podwórko.

Najniższy stopień podium zajął z kolei film „Yesterday”, który zaliczył bardzo mały spadek względem swojego pierwszego weekendu i po tym, jak jego wpływy spadły o 37%, dostarczył z kas kin 10,7 mln dolarów, a po dziesięciu dniach od premiery podniósł swój krajowy rezultat do 36,8 mln dolarów. Produkcja Danny'ego Boyle'a jest kolejnym przykładem muzycznej produkcji, która świetnie radzi sobie w kinach i zarabia dla studia zdecydowanie lepsze pieniądze, niż moglibyśmy zakładać przed premierą. W swój drugi weekend film „Yesterday” mimo słabszego otwarcia był w stanie osiągnąć lepszy wynik niż horror „Annabelle 3”, który wylądował na czwartej lokacie. Zanim jednak przejdziemy do produkcji wchodzącej w skład uniwersum „Obecności”, wspomnijmy jeszcze, że film bazujący na hitach Beatlesów zadebiutował w ten weekend na 7 kolejnych rynkach zagranicznych i w sumie z 35 krajów był w stanie zebrać 8 mln dolarów, na które złożyły się między innymi otwarcia we Francji (1,3 mln dolarów) i Hiszpanii (1 mln dolarów). Po dziesięciu dniach globalny licznik filmu Universala pokazuje kwotę 56,9 mln dolarów, z których 20,1 mln przypada na rynki zagraniczne.

Czwarte miejsce zajęła wspomniana „Annabelle”, która przy spadku na poziomie 52% względem weekendu otwarcia zarobiła z amerykańskich kin w ten weekend 9,7 mln dolarów, co daje jej w sumie 50 mln dolarów po 12 dniach od premiery. Poza granicami USA horror dorzucił kolejne 20 mln dolarów z 9 rynków i w sumie ma na swoim koncie 134,7 mln dolarów, z których 84,6 milionów przypada na zagraniczne podwórko.

Pierwszą piątkę zamyka świetnie radzący sobie „Aladyn”, który dorzucił w ten weekend 7,6 mln dolarów z USA i 16,2 mln dolarów z rynków międzynarodowych. To oznacza, że jego globalny wynik wynosi już 921,6 mln dolarów, a 600 mln z tej kwoty przypada na rynki zagraniczne.

Warto wspomnieć jeszcze o horrorze „Midsommar”, który podczas debiutanckiego weekendu w USA zarobił 6,5 mln dolarów, a po doliczeniu wpływów z wcześniejszych dni po wtorkowej premierze na jego koncie znajduje się 10,9 mln dolarów.

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Spadek %

Budżet w mln

Liczba tygodni w kinach

1

-

Spider-Man: Daleko od domu

Sony $93,600,000 - - 1

2

1
Toy Story 4
BV $34,300,000 -42.5% - 3

3

3
Yesterday
Uni. $10,750,000 -36.8% $26 2

4

2
Annabelle wraca do domu
WB $9,750,000 -51.9% $183 2

5

4
Aladyn (2019)
BV $7,600,000 -24.9% $80 7

6

- Midsommar A24 $6,561,798 - $110 1

7

5 Sekretne życie zwierzaków domowych 2 Uni.

$4,760,000

-35.0% $356 5

8

6
Men in Black: International
Sony $3,635,000 -45.6% $10 4

9

7 Avengers: Koniec gry BV $3,100,000 -49.3% $40 11

10

9

Rocketman

Par. $2,775,000 -29.5% - 6

*PT - pozycja w tym tygodniu.
*PPT - pozycja w poprzednim tygodniu.

źródło: Boxofficemojo.com / zdj.