Czy Deckard jest replikantem? Ridley Scott odpowiada

W ostatnim wywiadzie dla magazynu Empire twórca Blade Runnera, Ridley Scott, raz jeszcze odniósł się do kwestii prawdziwej natury Ricka Deckarda.

Reżyser potwierdził, że bohater jest replikantem. W wywiadzie Scott opowiedział sytuację, gdy przed rozpoczęciem prac nad Blade Runner 2049, wyjaśniał Harrisonowi Fordowi kwestię natury Deckarda. 

I said... dude, if you weren’t a replicant, the film you’re about to do wouldn’t exist. So when audiences see the film, it’s essential to know, that in the present film, he’s a replicant.

Powiedziałem... stary, jeśli nie jesteś replikantem, to film, który nakręciliśmy, nigdy nie powinien powstać. Więc kiedy widzowie zobaczą film, ważne jest, by wiedzieli, że w sequelu jest on replikantem.

Informacja o prawdziwym pochodzeniu Deckarda nie jest nowością. Scott już kilkukrotnie wyjaśniał ją w wywiadach. 

Reżyser potwierdził także, że ma nadzieję na szybki powrót do serii o Obcym i odniósł się do wyników finansowych filmów z tej serii. 

We did ‘Prometheus’ for a pretty good price…and we made $450 million worldwide. So you go, "Wow, there’s life in the dog". So now we go again on "Covenant", which is again roughly the same price four years later. So it’s very frugal, but a very ambitious film, and we did well again. It’s really about business, but it’s commerce versus art. Filmmaking will be that and should be that, unless you’re making films for $100,000. If you’re making films for $1,000,000 that’s a lot of money to lose. If you’re making films for $260 million you should be shot.

Zrobiliśmy Prometeusza za całkiem niewygórowaną kwotę ... i zarobiliśmy 450 milionów dolarów na całym świecie. Więc myślisz, "Wow, to naprawdę ma sens". Więc wracam do tematu i kręcimy "Przymierze" ponownie za mniej więcej taką samą cenę. Jest to bardzo oszczędny, a zarazem ambitny film i znowu poradziliśmy sobie dobrze. Właściwie to chodzi tu o biznes, o relację komercji ze sztuką. O to chodzi w kręceniu filmów i tak być powinno, chyba że kręcisz filmy za 100 tysięcy dolarów. Natomiast jeśli produkujesz za milion, to masz sporo pieniędzy do stracenia. A jeśli robisz filmy za 260 milionów, to powinni Cię zastrzelić.

Całego wywiadu możecie posłuchać pod tym linkiem.

źródło: theplaylist.net / Columbia Pictures