Jakie filmy mogły zostać pokazane na festiwalu w Cannes? Znamy listę

Znamy już tytuły filmów, które mogły zostać pokazane na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes.

Pierwotnie 73. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes miał rozpocząć się w tym roku 12 maja i potrwa do 23 maja, ale termin ten stał się nierealny ze względu na pandemię koronawirusa. Przedstawiciele festiwalu zdecydowali o odwołaniu tegorocznej edycji, ale nie zrezygnowali z udostępniania listy tytułów, które zostały wyselekcjonowane do anulowanej edycji. Wszystkie filmy, które wybrano na tegoroczny festiwal, otrzymają specjalne oznaczenie Cannes 2020, którym będą mogły posługiwać się na innych z tegorocznych festiwali filmowych oraz przy okazji premier w kinach, dystrybucji na fizycznych nośnikach i w serwisach VOD.

W tym roku filmy na festiwal w Cannes wyselekcjonowano z 2067 tytułów – w zeszłym roku było to 1845 produkcji. Wśród wybranych 56 filmów znalazło się 15 debiutów (26,7% wyboru) i 16 filmów wyreżyserowanych przez kobiety, o dwa więcej niż w 2019 roku -  tym roku do rozpatrzenia zgłoszono 532 filmy wyreżyserowane przez kobiety, podczas gdy rok temu było to 575 tytułów.

Ze względu na wyjątkową sytuację w tym roku festiwal nie ogłosił filmów z podziałem na sekcje, lecz ujawnił jedną listę wszystkich 56 tytułów. Wśród nich znalazły się takie produkcje jak nowy film Wesa Andersona pod tytułem „The French Dispatch”, „Another Round”, którego gwiazdą jest Mads Mikkelsen i francuski „The Speech.

Lista filmów festiwalu w Cannes (aktualizowana)

  • „The French Dispatch,” Wes Anderson
  • „Summer of 85,” François Ozon
  • „True Mothers,” Naomi Kawase
  • „Lover’s Rock,” Steve McQueen
  • „Mangrove,” Steve McQueen
  • „Druk (Another Round),” Thomas Vinterberg
  • „Peninsula,” Sang-ho Yeon
  • „ADN,” Maïwenn
  • „Soul,” Pete Docter
  • „Ammonite,” Francis Lee
  • „Falling,” Viggo Mortensen
  • „Broken Keys,” Jimmy Keyrouz
  • „Truffle Hunters,” Gregory Kershaw and Michael Dweck
  • „Aya and the Witch,” Goro Miyazaki
  • „Limbo,” Ben Sharrock
  • „Heaven,” Im Sang-soo
  • „Last Words,” Jonathan Nossiter
  • „Des Hommes,” Lucas Belvaux
  • „Passion Simple,” Danielle Arbid
  • „Good Man,” Marie-Castille Mention Schaar
  • „The Things We Say, the Things We Do,” Emmanuel Mouret
  • „John and the Hole,” Pascual Sisto
  • „Limbo,” Ben Sharrock
  • „Here We Are,” Nir Bergman
  • „Rouge,” Farid Bentoumi
  • „Sweat,” Magnus von Horn
  • „Teddy,” Ludovic and Zoran Boukherma
  • „Un médecin de nuit,” Elie Wajeman
  • „Enfant Terrible,” Oskar Roehler
  • „Nadia, Butterfly,” Pascal Plante
  • „Pleasure,” Ninja Thyberg
  • „Slalom,” Charlène Favier
  • „Casa de Antiguidades,” João Paulo Miranda Maria
  • „Ibrahim,” Samuel Gueismi
  • „Gagarine,” Fanny Liatard, Jérémy Trouilh
  • „16 Printemps,” Suzanne Lindon
  • „Vaurien,” Peter Dourountzis
  • „Garçon chiffon,” Nicolas Maury
  • „Si Le Vent Tombe,” Nora Martirosyan
  • „On the Way to the Billion,” Dieudo Hamadi
  • „9 Days at Raqqa,” Xavier de Lauzanne
  • „Cévennes,” Caroline Vignal
  • „French Tench,” Bruno Podalydès
  • „Un Triomphe,” Emmanuel Courcol
  • „Le Discours,” Laurent Tirard
  • „L’Origine du Monde,” Laurent Lafitte
  • „Flee,” Jonas Poher Rasmussen
  • „Eight and a Half,” Ann Hui, Sammo Kam-Bo Hung, Ringo Lam, Patrick Tam

źródło: indiewire.com / zdj. 20th Century Studios