Widzowie chcą oglądać „Gladiatora II”, ale póki co tylko w Europie. Dwayne Johnson nie zarobi dla Amazona

W polskich i europejskich kinach w ten weekend rządził „Gladiator II”, ale produkcja nie pojawiła się jeszcze w Stanach Zjednoczonych, gdzie najlepiej zarabiającą premierą okazała się nowa komedia akcji z popularnym The Rockiem i byłym Kapitanem Ameryką.

Gladiator II” dobrze zarabia na międzynarodowych rynkach. Co z premierą w USA?

Najgłośniejszą premierą w ten weekend był „Gladiator II”. Film debiutował jednak na razie tylko na rynkach zagranicznych — w Stanach Zjednoczonych pojawi się w kinach w najbliższy piątek. Po pojawieniu się na dużym ekranie w 63 krajach wpływy do kas kin wyniosły 87 mln dolarów. Jest to największy debiut na rynku międzynarodowym w reżyserskiej karierze Ridleya Scotta. Bardzo dobrze produkcja poradziła sobie przede wszystkim w Wielkiej Brytanii (11,4 mln dolarów) i Francji (10,3 mln dolarów). W pierwszej piątce najlepiej zarabiających rynków znalazły się też:

  • Hiszpania – 5,6 mln dolarów
  • Australia – 4,9 mln dolarów
  • Meksyk – 4,7 mln dolarów

Jeśli natomiast chodzi o same Stany Zjednoczone, to liderem weekendu została komedia akcji „Czerwona Jedynka”, w której główne role grają Dwayne Johnson i Chris Evans. Film o kolosalnym budżecie wynoszącym aż 250 mln dolarów zebrał w swój pierwszy weekend od amerykańskiej widowni 34,7 mln dolarów. Produkcja dorzuciła do tego 14,7 mln dolarów na arenie międzynarodowej. Na swoim globalnym koncie produkcja ma w tej chwili tylko 84,1 mln dolarów. Najlepszymi rynkami zagranicznymi są obecnie:

  1. Wielka Brytania – 6,0 mln dolarów
  2. Meksyk – 4,5 mln dolarów
  3. Niemcy – 3,1 mln dolarów
  4. Chiny – 2,9 mln dolarów
  5. Australia – 2,5 mln dolarów

Drugie miejsce na rynku amerykańskim wywalczył sobie film „Venom: Ostatni taniec”. Produkcja, której gwiazdorem jest Tom Hardy, zdołała zgromadzić od widzów w USA w swój czwarty weekend 7,4 mln dolarów, co przekłada się na spadek na przestrzeni tygodnia o 54,5%. Obie poprzednie części radziły sobie w tym samym okresie lepiej: pierwsza zebrała 10,7 mln dolarów przy spadku o 41%, a druga 9,3 mln dolarów przy spadku o 43,6%. Na swoim krajowym koncie film obecnie 127,6 mln dolarów.

Z rynków zagranicznych nowy film studia Sony Pictures dorzucił w ten weekend 17,3 mln dolarów, co przekłada się na spadek o 47,6% w porównaniu z poprzednim weekendem. Międzynarodowa widownia zapłaciła za bilety na ostatnią przygodę Venoma do tej pory 308,5 mln dolarów, co w połączeniu z wpływami z USA daje globalne wpływy wynoszące 436,1 mln dolarów. W przyszłym tygodniu pokona nowy „Sok z żuka” i zostanie dziesiątym najbardziej dochodowym filmem 2024 roku.

Box Office – zestawienie wyników z amerykańskich kin (15-17 listopada)

PT  PPT Tytuł Studio Przychód z weekendu Zmiana% Liczba kin Łączne wpływy w USA Tygodni od premiery
1 N Czerwona jedynka Amazon MGM S… $34,073,449   4,032 $34,073,449 1
2 (1) Venom: Ostatni taniec Sony Pictures $7,355,000 -54% 3,421 $127,600,000 4
3 (3) The Best Christmas Pageant Ever Lionsgate $5,400,000 -50% 3,020 $19,952,121 2
4 (2) Heretic A24 $5,167,153 -52% 3,230 $20,436,947 2
5 (4) Dziki robot Universal $4,300,000 -35% 2,894 $137,773,000 8
6 (5) Uśmiechnij się 2 Paramount Pi… $2,950,000 -42% 2,462 $65,654,000 5
7 (6) Konklawe Focus Features $2,850,000 -31% 2,377 $26,557,000 4
- (-) Prawdziwy ból Searchlight … $2,300,000 +681% 1,185 $3,037,466 3
- (7) Anora Neon $1,839,000 -27% 1,500 $10,500,198 5
- (9) We Live in Time A24 $1,134,563 -47% 1,160 $23,932,392 6

zdj. Paramount Pictures