Box Office – „Bad Boys 3” i „1917” nadal w świetnej formie. Skywalker przebija 500 mln

W swój drugi weekend w kinach film „Bad Boys for Life” nie znalazł godnego przeciwnika, nawet pomimo faktu, że solidne otwarcie zaliczył w ostatnich dniach nowy film Guya Ritchiego pod tytułem „The Gentlemen”. Gorzej poradziła sobie natomiast druga z premier tego weekendu, horror „The Turning”, który nie załapał się do pierwszej piątki.

Podczas drugiego weekendu nowa odsłona serii „Bad Boys” zebrała od amerykańskich widzów 34 mln dolarów i zaliczyła spadek na poziomie 46% względem poprzedniego weekendu. Film po 10 dniach od premiery ma już na swoim krajowym koncie 120,6 mln dolarów. Co warte odnotowania, filmowi brakuje już niespełna 18 mln dolarów do przebicia wyniku drugiej części z 2003 roku, która zarobiła w USA 138,6 mln dolarów. Nic więc dziwnego, że studio Sony Pictures, w wyniku tak dużego sukcesu komercyjnego trzeciej części, rozpoczęło już prace nad czwartą odsłoną.

Tym bardziej że film świetnie radzi sobie także na rynkach zagranicznych, gdzie otworzył się w ten weekend w kolejnych 19 krajach i zebrał w sumie 42 mln dolarów, podnosząc swój międzynarodowy dorobek do 95 mln dolarów. Globalnie Will Smith i Martin Lawrence zebrali już z kas kin 215,6 mln dolarów. Podczas kończącego się weekendu najlepszym zagranicznym rynkiem okazała się Rosja, gdzie film zebrał 4,7 mln dolarów. Na kolejnych lokatach uplasowały się: Francja (4,1 mln dolarów), Belgia (1,4 mln dolarów), Holandia (1,5 mln dolarów), Ukraina (1,1 mln dolarów), Kolumbia (1,1 mln dolarów) i RPA (1 mln dolarów). Najlepszym rynkiem zagranicznym cały czas pozostaje jednak Wielka Brytania, gdzie produkcja Sony zebrała do tej pory 10,7 mln dolarów.

Drugie miejsce weekendu obronił film „1917”, który po podliczeniu wyników z zeszłego weekendu wyprzedził ostatecznie inną produkcję Universala, film „Doktor Dolittle”. Podczas tego weekendu nominowana do Oscara produkcja zaliczyła imponująco niski spadek wynoszący tylko 28%. Przełożyło się to na 15,8 mln dolarów i dało filmowi Sama Mendesa łącznie 103,8 mln dolarów z amerykańskiego podwórka. Na 50 rynkach zagranicznych film zebrał podczas weekendu 23,7 mln dolarów i jego międzynarodowy rezultat opiewa obecnie na kwotę 96,6 mln dolarów. Po zliczeniu wszystkich wpływów produkcja przekroczyła już próg 200 mln dolarów.

Trzecie miejsce weekendu również przypadło Universalowi za sprawą wspomnianego już filmu „Doktor Dolittle”. Produkcja zaliczyła podczas drugiego weekendu spadek na poziomie 43%, co dało jej 12,5 mln dolarów. Od dnia premiery film zebrał więc jedynie 44,6 mln dolarów, a po doliczeniu ostatnich wpływów z rynków zagranicznych (13,2 mln dolarów) ma na globalnym koncie 91 mln dolarów – dla produkcji, której budżet wynosi 175 mln dolarów, jest to katastrofalny rezultat.

Czwarta lokata należy w ten weekend do pierwszej premiery, czyli filmu „The Gentlemen” wyreżyserowanego przez Guya Ritchiego. Kolejna gangsterska produkcja brytyjskiego reżysera, której przewodzi tym razem sam Matthew McConaughey, zebrała podczas pierwszego weekendu od amerykańskich widzów 11 mln dolarów. Film otrzymał przychylne oceny od krytyków (72% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes), a od pierwszych widzów otrzymał ocenę B+. Poza granicami USA w ten weekend film otworzył się na 20 nowych rynkach, z których zebrał 3,1 mln dolarów. To sprawia, że łącznie „The Gentlemen” zebrał z międzynarodowego podwórka 22,5 mln dolarów. Globalne przychody wynoszą więc 33,5 mln dolarów. Największym rynkiem dla filmu pozostaje oczywiście Wielka Brytania, gdzie nowa produkcja Ritchiego zebrała łącznie 12,2 mln dolarów.

Pierwszą piątkę zamyka nowe „Jumanji” z kwotą wynoszącą 7,9 miliona dolarów, podnosząc swój krajowy rezultat do 283,4 mln dolarów. Po dodaniu kolejnych 9,6 mln dolarów z rynków zagranicznych, jego globalny wynik wzrósł do 738 mln dolarów.

Szósta lokata przypadła natomiast drugiej z nowości tego tygodnia, horrorowi „The Turning”, który podczas debiutu zebrał od Amerykanów 7,3 mln dolarów. Po dodaniu 800 tys. dolarów z rynków zagranicznych produkcja ma na globalnym koncie 8,1 mln dolarów. Mimo stosunkowo niskiego budżetu wynoszącego około 12 mln dolarów film może mieć problemy z zebraniem kwoty satysfakcjonującej włodarzy Universala. O dużych spadkach w kolejnych dniach mogą przesądzić słabe recenzje krytyków (12% pozytywnych ocen) oraz oceny od widzów – 1,75 w pięciostopniowej skali.

Na koniec warto odnotować, że w ten weekend film „Skywalker. Odrodzenie” jako piętnasty film w historii przekroczył barierę 500 mln dolarów na amerykańskim rynku. Globalnie produkcja ma koncie 1,046 mld dolarów.

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Zmiana %

Łączne wpływy w USA

Budżet w mln

Liczba tygodni w kinach

1

1

Bad Boys For Life

Sony Pictures
$34,000,000 -45.6% $120,644,165 $90 2

2

2

1917

Universal Pictures $15,800,000 -28.1% $103,883,309 $90 5

3

3 Doktor Dolittle Universal Pictures $12,500,000 -42.8% $44,684,730 $175 2

4

-
The Gentlemen
STX $11,030,000 - $11,030,000 - 1

5

4 Jumanji: Następny poziom Sony $7,900,000 -18.6% $283,445,800 $125 7

6

- The Turning Universal Pictures $7,300,000 - $7,300,000 $10-14 1

7

5 Skywalker. Odrodzenie Disney

$5,173,000

-37.6% $501,583,140 $275 6

8

6
Małe kobietki (2019)
Sony $4,700,000 -26.1% $93,727,401 $40 5

9

7 Tylko Sprawiedliwość Warner Bros. $4,055,000 -29.8% $27,078,382 - 5

10

8

Na noże

Lionsgate $3,650,000 -14.7% $151,865,922 $40 9

*PT - pozycja w tym tygodniu.
*PPT - pozycja w poprzednim tygodniu.

źródło: Boxofficemojo.com / zdj.Sony Pictures