Box Office – Godzilla i Kong nie mają sobie równych w USA i na świecie

Po ponad roku amerykańskie kina wreszcie się przebudziły. Tydzień temu premiera filmu „Godzilla kontra Kong” sprawiła, że amerykański przemysł filmowy zaliczył najlepsze otwarcie na międzynarodowych rynkach, a w ten weekend przyszła pora na Stany Zjednoczone.

Filmowe starcie Godzilli i Konga nie miało absolutnie żadnej konkurencji na amerykańskim podwórku i zebrało przez weekend 32,2 mln dolarów. Jeśli weźmiemy pod uwagę pięciodniowe otwarcie (film debiutował w kinach w środę), to na krajowym koncie produkcji znajduje się już 48,5 mln dolarów. To oznacza, że po pierwszym weekendzie film „Godzilla kontra Kong” jest najlepiej zarabiającym tytułem 2021 roku na amerykańskim rynku. Produkcja zdeklasowała już takie filmy jak „Tom i Jerry” oraz Raya i ostatni smok”. W ciągu najbliższych dni film stanie się też najlepiej zarabiającym widowiskiem pandemii, przebijając pod względem przychodów z amerykańskiego rynku takie tytuły jak „Tenet” (57,9 mln dolarów) i animacja „Krudowie: Nowa era” (56,1 mln dolarów).

Podsumowując debiut na amerykańskim rynku, nie można zapomnieć o tym, że starcie Godzilli i Konga zaliczyło nie tylko najlepszy weekend pandemii, ale także najlepszy dzień otwarcia pandemicznego okresu (9,6 mln dolarów w środę) i największe wpływy z jednego dnia (12,5 mln dolarów w sobotę).

Film „Godzilla kontra Kong” nie zamierza także zwalniać na rynkach międzynarodowych, gdzie zaliczył rewelacyjne otwarcie w zeszły weekend (121,8 mln dolarów). W tym tygodniu wpływy z zagranicznych rynków wyniosły z kolei 115,1 mln dolarów. To oznacza, że po dwóch weekendach na zagranicznym koncie nowej produkcji Warnera znajduje się już 236,9 mln dolarów. Jeśli dodamy do tego wpływy z USA, to produkcja może pochwalić się kwotą 285,4 mln dolarów. Oczywiście największym rynkiem zagranicznym pozostały Chiny, w których film zaliczył spadek wynoszący zaledwie 37% względem weekendu otwarcia i zebrał od widzów 44,2 mln dolarów. Łącznie produkcja ma na chińskim koncie około 137 mln dolarów, co oznacza, że zebrała już więcej niż „Godzilla” z 2014 roku i najprawdopodobniej jutro wyprzedzi produkcję „Godzilla II: Król potworów”. Najnowsze analizy sugerują, że „Godzilla kontra Kong” zakończy pobyt w chińskich kinach z kwotą na poziomie 193 mln dolarów, co oznaczałoby także wyprzedzenie filmu „Kong: Wyspa Czaszki”.

Mimo niskiego spadku film Warnera musiał jednak uznać podczas tego weekendu wyższość lokalnej produkcji „Siostra”, która zajęła pierwsze miejsce na chińskim rynku z otwarciem wynoszącym 53 mln dolarów.

Jeśli chodzi o pozostałe rynki, to najwięcej film zarobił do tej pory w takich krajach jak: Meksyk (12,9 mln dolarów), Australia (10,9 mln dolarów), Tajwan (9,7 mln dolarów) i Rosja (9,6 mln dolarów). Pod względem przychodów z kin IMAX, które łącznie wyniosły 28 mln dolarów, prym wiodą nadal Chiny z kwotą wynoszącą 18 mln dolarów.

Drugie miejsce na amerykańskim rynku w ten weekend wywalczył sobie horror The Unholy. Produkcja zebrała w ciągu trzech dni 3,2 mln dolarów, czyli dziesięć razy mniej niż lider zestawienia. Dla studia Sony Pictures, odpowiadającego za dystrybucję reżyserskiego debiutu Evana Spiliotopoulosa, to najlepsze otwarcie pandemii, przebijające wynik filmu Monster Hunter (2,2 mln).

Podium zamknął w ten weekend film „Nikt” z Bobem Odenkirkiem. Produkcja spadła z pierwszego miejsca, tracąc 55% wpływów, co dało jej 3,1 mln dolarów w drugi weekend. Łącznie od amerykańskich widzów film Universala zebrał 11,8 mln dolarów. Film dorzucił w ten weekend 2,9 mln dolarów z 11 rynków zagranicznych, w tym 950 tys. dolarów z otwarcia w Australii. Łącznie na zagranicznym koncie akcyjniaka znajduje się już 9,2 mln dolarów, co po dodaniu wpływów z USA daje 21 mln dolarów globalnych przychodów.

Na czwartym miejscu uplasowała się z kolei animacja „Raya i ostatni smok”, która dorzuciła w ostatni weekend 2,1 mln dolarów. W amerykańskich kinach od momentu premiery widzowie wpłacili do kas kin już 32,1 mln dolarów. Pierwszą piątkę w USA uzupełnił film „Tom i Jerry”, który po dodaniu 1,4 mln dolarów ma na swoim amerykańskim koncie już 39,5 mln dolarów. W zagranicznych kinach produkcja zebrała kolejne 3 mln dolarów i podniosła swój globalny rezultat do kwoty 93,5 mln dolarów (54 mln z rynku międzynarodowego).

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Zmiana %

Łączne wpływy w USA

Budżet w mln

Liczba kin

1

Godzilla kontra Kong

Warner Bros. $32,2 mln
$48,500,000 $180 3064

2

The Unholy

Sony Pictures
$3,2 mln
$3,200,000 1850

3

1 Nikt Universal Pictures $3,1 mln
-55% $11,874,295 $16 2567

4

2
Raya i ostatni smok
Disney $2,1 mln
-45% $32,186,920 $100 2031

5

3 Tom i Jerry Warner Bros. $1,4 mln
-44% $39,500,000 $79 2273

6

The Girl Who Believes in Miracles Atlas
$526 tys. $526,000 640

7

5 The Courier RSA

$452 tys.

-57% $4,257,867 1322

8

4
Ruchomy chaos

Lionsgate

$380 tys. -69% $12,233,068 $100 1605

9

6 Krudowie 2 Universal Pictures $210 tys. -62% $56,344,558 $65 1212

10

French Exit SPC $200 tys. $200,509 483

*PT - pozycja w tym tygodniu.
*PPT - pozycja w poprzednim tygodniu.

źródło: deadline.com / boxofficemojo.com / zdj. Warner Bros.