Box Office Polska – halloweenowe horrory tchnęły życie w polskie kina

Po kilku tygodniach regularnych spadków frekwencji polskie kina w końcu zaliczyły poprawę względem zeszłego tygodnia. Wszystko za sprawą halloweenowych seansów horrorów, które zdołały przyciągnąć do kin nieco więcej widzów.

Przez trzy ostatnie weekendy frekwencja w polskich kinach regularnie zaliczała kolejne spadki, tracąc widzów ze względu na wprowadzane obostrzenia oraz zwiększającą się liczbę zarażonych. Ostatni weekend przypadający na Halloween przyniósł jednak w końcu lekki wzrost liczby sprzedanych biletów, ale mimo tego frekwencja nadal znajduje się na wyjątkowo niskim poziomie.

Podczas ostatniego weekendu na dziesięć najpopularniejszych produkcji wybrało się do kin w całej Polsce tylko 93 961 widzów, co w porównaniu z poprzednim weekendem daje wzrost o 24 817 widzów. Nie jest to jednak wynik, który mógłby zadowalać kinowych wystawców. Jeśli bowiem porównamy ten wynik z frekwencją z jeszcze wcześniejszych dwóch tygodni, to kina zaliczyły spadek o 25 633 i 51 592 sprzedanych biletów.

Największą popularnością wśród widzów podczas ostatniego weekendu cieszyły się horrory takie jak „Come play”, „Saint Maud” i „Numer 32”. Na pierwszy z nich wybrało się podczas trzech dni otwarcia dokładnie 26 537 widzów. Druga najpopularniejsza produkcja tego weekendu zdołała natomiast przyciągnąć 20 943 osób. Film „Saint Maud” zobaczyło więc podczas drugiego weekendu aż o 13 261 widzów więcej niż podczas zeszłotygodniowego otwarcia – łączna widownia po dwóch weekendach to 33 097 widzów. Podium z wynikiem 12 927 widzów zamknął horror „Numer 32”.

Tuż za podium wylądował z kolei polski film „Banksterzy”, który podczas trzeciego weekendu obecności na dużym ekranie zobaczyło 7 238 Polaków, co daje łączną widownię na poziomie 75 691 widzów. Pierwszą piątkę weekendu zamyka film „Obraz pożądania” od dystrybutora Best Film z widownią na poziomie 6563 widzów.

W podsumowaniu pierwszej dziesiątki warto zwrócić także uwagę na wynik filmu „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”. Najpopularniejszą produkcję pandemicznego okresu zobaczyło podczas tego weekendu ponad 5467 widzów, co oznacza, że jej łączna widownia przekroczyła już barierę 700 tys. osób.

Lp.

Tytuł

Dystrybutor

Widzów / weekend

Kopii / liczba kin

Widzów od prem.

1

Come play (2020)

Monolith

26 537

178

26 537

2

Saint Maud (2020)

M2 Films 20 943

167

33 097

3

Numer 32 (2020)

Bomba Film 12 927

73

13 098

4

Banksterzy (2020)

Kino Świat

7 238

453
75 691

5

Obraz pożądania (2020)

Best Film

6 563

142

7 452

6

Tajemniczy ogród (2020)

Monolith 5 948 194 57 293

7

25 lat niewinności (2020)

Kino Świat 5 467
452

701 488

8

Czyściec (2020)

Kino Świat

4 458

183

16 882

9

Greenland (2020)

Monolith

2 142

129 143 019

10

Mulan (2020)

Disney

1 738

327

306 041

źródło: sfp.pl / zdj. A24