Box Office Polska – Thor zapisał się w historii MCU, ale uległ szałowi na Minionki

Do polskich kin zawitało kolejne superbohaterskie widowisko Marvela. Mimo jednego z najlepszych otwarć w historii MCU film Thor: Miłość i grom musiał jednak uznać wyższość animacji „Minionki: Wejście Gru”, która cieszy się ogromną popularnością wśród polskich widzów.

Nieoficjalnie najpopularniejszym filmem w polskich kinach w miniony weekend była animacja „Minionki: Wejście Gru”, którą zobaczyło od piątku do niedzieli około 400 tys. widzów. Nie dysponujemy co prawda dokładnymi danymi z weekendu, ale z informacji udostępnionych przez dystrybutora wiemy, że przed piątkiem film miał na koncie 1 mln widzów, a weekend zakończył z wynikiem na poziomie 1,4 mln. Przypomnijmy, że w swój pierwszy weekend nową część serii o Minionkach miało zobaczyć aż 513 327 widzów – nie wiemy jednak, czy wynik ten obejmuje przedpremierowe pokazy, czy może dotyczy wyłącznie trzech dni weekendu. Niemniej jednak nie ulega wątpliwości, że animacja „Minionki: Wejście Gru” cieszy się gigantycznym zainteresowaniem wśród polskiej widowni i finalnie okaże się najpewniej jedną z największych premier w pandemicznym okresie.

W oficjalnym zestawieniu pierwsze miejsce przypadło natomiast filmowi Thor: Miłość i grom, który przez trzy dni zobaczyło 266 182 widzów. Jest to piąte co do wielkości otwarcie w historii MCU na ekranach polskich kin i szóste, jeśli weźmiemy pod uwagę komiksowe adaptacje. Lepiej podczas debiutanckiego weekendu w naszym kraju radziły sobie jedynie filmy:

  1. „Avengers: Koniec gry” – 548 tys. widzów
  2. „Spider-Man: Bez drogi do domu” – 450 tys. widzów
  3. „Doktor Strange w multiwersum obłędu” – 342 tys. widzów
  4. „Avengers: Wojna bez granic” – 271 279 widzów
  5. „Joker” – 271 277 widzów
  6. „Thor: Miłość i grom” – 266 tys. widzów

Jeśli porównamy wynik filmu z poprzednią częścią serii, to okaże się, że czwarta odsłona zebrała więcej widzów w trzy dni niż trzecia w ciągu pięciu. Film „Thor: Ragnarok” debiutował bowiem już w środę (25 października 2017 roku) i na koniec weekendu miał na koncie 224 202 sprzedanych biletów, z których na dni piątek-niedziela przypadło 166 632 widzów. Z kolei produkcja „Thor: Mroczny świat” otworzyła się w Polsce z wynikiem na poziomie 138 609 sprzedanych biletów.

Na drugim miejscu oficjalnego zestawienia znalazł się film „Elvis” utrzymujący na dobrym poziomie zainteresowanie ze strony widzów. W swój trzeci weekend na produkcję wybrało się 40 005 widzów, co oznacza spadek o zaledwie 14% względem zeszłego tygodnia (46 330 widzów). Łącznie na swoim koncie „Elvis” ma 260 409 sprzedanych biletów. Warto też wspomnieć o przyzwoitym wyniku filmu „Ennio”, który przyciągnął w weekend do polskich kin 10 219 widzów.

Lp.

Tytuł

Dystrybutor

Widzów / weekend

Widzów od prem.

1

Thor: Miłośc i grom (2022)

Disney
266 182
266 182

2

Elvis (2022)

Warner Bros.
40 005
260 409

3

Buzz Astral (2022)

Disney 12 530
238 108

4

Ennio (2021)

Best Film

10 219
12 838

5

Jeżyk i przyjaciele (2019)

Mówi serwis

3 561

76 482

6

Yang (2021)

M2 Films 2 421 12 020

7

Paryż. 13 dzielnica (2021) Gutek Film 2 419 25 653

8

Foki kontra rekiny (2021)

Kino Świat

1 612

73 031

9

Detektyw Bruno (2022)

Monolith Films 1 083 137 031

10

Boscy (2022)

Kino Świat 748
76 632

źródło: sfp.pl / zdj. Marvel