Film „Top Gun: Maverick” zapracował właśnie na miano drugiej premiery pandemii, która zdołała przebić magiczną barierę 1 mld dolarów wpływów. Monumentalny pochód Toma Cruise'a przez kinowy ekran trwa w najlepsze w akompaniamencie kolejnych rekordów dopisywanych do listy. W ten weekend jedynym godnym rywalem dla produkcji okazał się debiutujący na ekranie „Elvis”. Z kolei filmy „Jurassic World: Dominion” i „Buzz Astral” zostały w tyle.
W trakcie swojego piątego weekendu na dużym ekranie film „Top Gun: Maverick” zebrał od amerykańskich widzów 30,5 mln dolarów. Względem poprzedniego weekendu produkcja straciła tym samym tylko 32% wpływów. Wynik ten uczynił z drugiej części „Top Gun” czwarty film w całej historii hollywoodzkiego przemysłu kinowego, który w trakcie piątego weekendu nazbierał z biletów ponad 30 mln dolarów. W gronie produkcji, którym udała się ta sztuka, znajdują się jeszcze filmy: „Snajper” (64,4 mln dolarów – film jednak dopiero w czwarty weekend zaliczył szeroką dystrybucję w kinach, dlatego wynik ten nie jest miarodajny), „Avatar” (42,8 mln dolarów) i „Titanic” (30 mln dolarów). Na krajowym podwórku film skompletował już 521,7 mln dolarów, co czyni z niego siedemnastą produkcję, której udało się kiedykolwiek przebić granicę 500 mln dolarów wpływów z amerykańskich kin. W rankingu wszech czasów film „Top Gun: Maverick” przesunął się już na 15 miejsce, pokonując między innymi takie hity jak: „Piękna i Bestia” z 2017 roku (504,4 mln dolarów) czy „Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie” (515,2 mln dolarów).
W ten weekend film „Top Gun: Maverick” zadebiutował w Korei, gdzie w ciągu pięciu dni zebrał 12,8 mln dolarów, co przełożyło się na łączne wpływy z zagranicznych rynków na poziomie 44,5 mln dolarów. Na międzynarodowym koncie filmu znajduje się aktualnie 484,7 mln dolarów, a globalnie wpływy z biletów przekroczyły już 1 mld dolarów, co czyni go 50 tytułem w historii, któremu udała się ta sztuka. W sumie film zebrał od widzów z całego świata dokładnie 1,006 mld dolarów, czyli tyle samo co „Mroczny Rycerz”.
TOP 5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Top Gun: Maverick”
- Wielka Brytania (78,7 mln dolarów)
- Japonia (51,1 mln dolarów)
- Australia (45,5 mln dolarów)
- Francja (38,8 mln dolarów)
- Niemcy (23,4 mln dolarów)
Podczas swojego pierwszego weekendu film „Elvis” zebrał z kas amerykańskich kin 30,5 mln dolarów. Opowieść o Królu rock and rolla pokonała tym samym takie tytuły jak: „All Eyez on Me” (26,4 mln dolarów) oraz „Rocketman” (25,7 mln dolarów), ale pozostała daleko w tyle za „Bohemian Rhapsody” (51 mln dolarów). W karierze reżysera Baza Luhrmanna film uplasował się na drugim miejscu, a liderem nadal pozostaje „Wielki Gatsby” (50 mln dolarów). Na rynkach zagranicznych produkcja dopisała sobie 20 mln dolarów z 51 krajów i globalnie może pochwalić się wynikiem wynoszącym 50,5 mln dolarów. Największymi rynkami poza granicami Stanów Zjednoczonych okazały się Wielka Brytania i Australia, gdzie do kas kin wpłacono po 4,7 mln dolarów. Kolejne kraje to: Francja (2 mln dolarów) i Niemcy (1 mln dolarów).
W trzeci weekend film „Jurassic World: Dominion” dorzucił do swojego konta 26,4 mln dolarów, co wystarczyło do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu. Względem poprzedniego tygodnia film stracił 55% wpływów. Na jego krajowym koncie znajduje się 302,8 ml dolarów, co czyni go piątym filmem pandemicznego okresu, któremu udało się przebić 300 mln dolarów. Międzynarodowe wpływy filmu wyniosły podczas tego weekendu 43 mln dolarów, które zebrał z 72 krajów (spadek o 43,5%). W sumie za bilety widzowie zapłacili już 746,7 mln dolarów, z których 443,9 mln dolarów przypada na rynki zagraniczne.
TOP 5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Jurassic World: Dominion”
- Chiny – 114,3 mln dolarów
- Meksyk – 39,6 mln dolarów
- Wielka Brytania – 33,3 mln dolarów
- Francja – 19 mln dolarów
- Australia – 18,5 mln dolarów
Całkiem przyzwoicie w kinach poradził sobie w ten weekend debiutujący na dużym ekranie horror „Czarny telefon” od Scotta Derricksona. Amerykanie zapłacili za bilety 23,4 mln dolarów, co pozwoliło mu na przegonienie nowego „Candymana” (22 mln dolarów) oraz „Old” (16,8 mln dolarów) i uplasowało w rankingu ostatnich filmów grozy blisko „Obecności 3” (24,1 mln dolarów). W osobistym rankingu Derricksona, jeśli weźmiemy pod uwagę jego thrillery lub horrory, to film przegrał tylko z produkcją „Egzorcyzmy Emily Rose”, która w 2005 roku zebrała na otwarcie 30 mln dolarów. Za granicą film dorzucił od widzów 12,4 mln dolarów, co daje mu globalnie 35,8 mln dolarów. Najlepiej poradził sobie w Meksyku (3,4 mln dolarów) i Wielkiej Brytanii (1,6 mln dolarów).
Tymczasem animacja „Buzz Astral” potwierdziła, że nie będzie w stanie rywalizować z największymi hitami tego lata i w drugi weekend straciła aż 65%, co dało jej tylko 17,7 mln dolarów wpływów i podniosło krajowy rezultat do 88 mln dolarów. Nieco lepiej produkcja Pixara radzi sobie na zagranicznych rynkach, gdzie zebrała podczas tego weekendu 19,3 mln dolarów (spadek o 44,5%), z których 3,1 mln dolarów przypadło na debiut we Francji. Na jego międzynarodowym koncie znajduje się obecnie 63,6 mln dolarów, a to ustanawia globalne wpływy na poziomie 152,4 mln dolarów.
PT* |
PPT* |
Tytuł |
Studio |
Przychód z weekendu |
Zmiana % |
Łączne wpływy w USA |
Budżet w mln |
Liczba kin |
1 |
3 |
Top Gun: Maverick |
Paramount Pictures | $30,500,176 | -31,7% | $521,723,000 | $170 | 3948 |
2 |
- |
Elvis |
Warner Bros. | $30,500,000 | - | $30,500,000 | $85 | 3906 |
3 |
1 |
Jurassic World: Dominion |
Universal Pictures | $26,440,000 | -55,3% | $302,775,820 | $200 | 4233 |
4 |
- |
Czarny telefon
|
Universal Pictures | $23,370,000 | - | $23,370,000 | $17 | 3150 |
5 |
2 |
Buzz Astral |
Disney | $17,669,000 | -65,1% | $88,770,257 | $170 | 4255 |
6 |
4 |
Doktor Strange: W multiwersum obłędu |
Disney | $1,725,000 | -61,2% | $409,192,074 | $200 | 1855 |
7 |
- | Jugjugg Jeeyo | Moviegoers Entertainment |
$604,000 |
-43,4% | $604,000 | - | 318 |
8 |
7 | Wszystko wszędzie naraz |
A24 |
$533,346 | -56,3% | $66,088,446 | $30 | 524 |
9 |
5 | Bob's Burgers Film | Disney | $513,000 | -56,4% | $31,042,995 | - | 590 |
10 |
6 | Pan Wilk i spółka. Bad Guys | Universal Pictures | $440,000 | -55,3% | $95,488,025 | $75 | 1033 |
zdj. Paramount Pictures / Warner Bros.