W nocy z niedzieli (25 kwietnia) na poniedziałek (26 kwietnia) poznamy laureatów 93. edycji rozdania Oscarów. Gdzie będzie można oglądać ceremonię wręczenia najważniejszych nagród filmowych? O której rozpocznie się gala? Poznajcie szczegóły.
Od wielu lat emisją rozdania Oscarów w polskiej telewizji zajmuje się stacja CANAL+, która i w tym roku pokaże całą galę swoim widzom. Nie mamy jednak dobrych wiadomości dla telewidzów, którzy nie posiadają wykupionego dostępu do CANAL+ Premium. W przeciwieństwie do poprzednich lat w tym roku pasmo stacji pokazującej Oscary nie zostanie odkodowane i będzie dostępne wyłącznie dla abonentów.
Transmisja z gali Oscarów będzie dostępna także na platformie canalplus.com, do której dostęp możecie wykupić w każdej chwili. Najtańszy pakiet oferujący dostęp do gali to koszt 25 zł za miesięczny abonament.
Oscary 2021, o której początek gali?
W tym roku transmisja z rozdania Oscarów rozpocznie się o godzinie 02:00. Galę dla widzów skomentują Karolina Korwin Piotrowska i krytyk filmowy Błażej Hrapkowicz. Zakończenie transmisji zaplanowano na godzinę 05:00, jednak ceremonia może przeciągnąć się do godziny 06:00.
27 kwietnia o godzinie 17:30 skrót gali zostanie udostępniony w serwisie canalplus.com. Dodatkowo w poniedziałek o godzinie 22:45 stacja CANAL+ Premium wyemituje skrót gali oscarowej, który potrwa do godziny 00:20 (28 kwietnia).
Wszystkich laureatów na żywo będziecie mogli poznać również na Filmożercach w ramach naszego aktualizowanego na bieżąco spisu zwycięzców.
Lista nominowanych do Oscarów 2021. Kto faworytem gali?
93. ceremonia rozdania Oscarów miała pierwotnie odbyć się już 28 lutego, ale epidemia wywołała ogromny chaos w świecie kina i doprowadziła do opóźnienia wielu kinowych premier. W związku z tym Amerykańska Akademia Filmowa zdecydowała, że gala rozdania nagród odbędzie się dopiero pod koniec kwietnia. Mimo trwającej pandemii tegoroczna gala odbędzie się w tradycyjnej formie i nie zostanie zastąpiona wirtualną ceremonią.
Sprawdźcie nasze oscarowe przewidywania i omówienie tegorocznych nominacji w artykule: Road to Oscars 2021 – kto zdobędzie nagrody? Omówienie tegorocznych nominacji.
Najlepszy film
- „Ojciec”
- „Judas and the Black Messiah”
- „Mank”
- „Minari”
- „Nomadland”
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
- „Sound of metal”
- „Proces Siódemki z Chicago”
Najlepszy reżyser
- Thomas Vinterberg, „Na rauszu”
- David Fincher, „Mank”
- Lee Isaac Chung, „Minari”
- Chloé Zhao, „Nomadland”
- Emerald Fennell, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
Najlepszy aktor pierwszoplanowy
- Riz Ahmed, „Sound of metal”
- Chadwick Boseman, „Ma Rainey: Matka bluesa”
- Anthony Hopkins, „Ojciec”
- Gary Oldman, „Mank”
- Steven Yeun, „Minari”
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
- Viola Davis, „Ma Rainey: Matka bluesa”
- Andra Day, „The United States v. Billie Holiday”
- Vanessa Kirby, „Cząstki kobiety”
- Frances McDormand, „Nomadland”
- Carey Mulligan, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
Najlepszy aktor drugoplanowy
- Sacha Baron Cohen, „Proces Siódemki z Chicago”
- Daniel Kaluuya, „Judas and the Black Messiah”
- Leslie Odom Jr., „Pewnej nocy w Miami...”
- Paul Raci, „Sound of Metal”
- Lakeith Stanfield, „Judas and the Black Messiah”
Najlepsza aktorka drugoplanowa
- Maria Bakalova za „Kolejny film o Boracie”
- Glenn Close za „Elegia dla bidoków”
- Olivia Colman za „Ojciec”
- Amanda Seyfried za „Mank”
- Youn Yuh-jung za „Minari”
Najlepszy scenariusz oryginalny
- „Judas and the Black Messiah”, Will Berson, Shaka King, Keith Lucas, Kenneth Lucas
- „Minari,” Lee Isaac Chung
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”, Emerald Fennell
- „Sound of Metal,” Abraham Marder, Darius Marder, Derek Cianfrance
- „Proces siódemki z Chicago”, Aaron Sorkin
Najlepszy scenariusz adaptowany
- „Kolejny film o Boracie”, Peter Baynham, Sacha Baron Cohen, Jena Friedman, Anthony Hines, Lee Kern, Dan Mazer, Nina Pedrad, Erica Rivinoja, Dan Swimer
- „Ojciec”, Christopher Hampton, Florian Zeller
- „Nomadland”, Chloé Zhao
- „Pewnej nocy w Miami...”, Kemp Powers
- „Biały tygrys”, Ramin Bahrani
Najlepszy film nieanglojęzyczny
- „Na rauszu”
- „Shao Nian De Ni”
- „Aida”
- „Kolektyw”
- „L'Homme qui avait vendu sa peau”
Najlepsze zdjęcia
- „Judas and the Black Messiah”, Sean Bobbitt
- „Mank”, Erik Messerschmidt
- „Nowiny ze świata”, Dariusz Wolski
- „Nomadland”, Joshua James Richards
- „Proces Siódemki z Chicago”, Phedon Papamichael
Najlepsza scenografia
- „Ojciec”, Peter Francis, Cathy Featherstone
- „Ma Rainey: Matka bluesa”, Mark Ricker, Karen O’Hara, Diana Stoughton
- „Mank”, Donald Graham Burt, Jan Pascale
- „Nowiny ze świata”, David Crank, Elizabeth Keenan
- „Tenet”, Nathan Crowley, Kathy Lucas
Najlepsza oryginalna ścieżka dźwiękowa
- „Pięciu braci”, Terence Blanchard
- „Mank”, Trent Reznor, Atticus Ross
- „Minari”, Emile Mosseri
- „Nowiny ze świata”, James Newton Howard
- „Co w duszy gra”, Trent Reznor, Atticus Ross, Jon Batiste
Najlepsza piosenka oryginalna
- Fight For You z „Judas and the Black Messiah”
- Hear My Voice z „Proces Siódemki z Chicago”
- Husavik z „Eurovision Song Contest: Historia zespołu Fire Saga”
- Io Sì (Seen) z „Życie przed sobą”
- Speak Now z „Pewnej nocy w Miami...”
Najlepszy montaż
- „Ojciec”, Yorgos Lamprinos
- „Nomadland”, Chloé Zhao
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”, Frédéric Thoraval
- „Sound of Metal”, Mikkel E.G. Nielsen
- „Proces Siódemki z Chicago”, Alan Baumgarten
Najlepsze efekty specjalne
- „Love and Monsters”
- „Niebo o północy”
- „Mulan”
- „Jedyny i niepowtarzalny Ivan”
- „Tenet”
Najlepsze kostiumy
- „Emma”, Alexandra Byrne
- „Mank”,Trish Summerville
- „Ma Rainey: Matka bluesa”, Ann Roth
- „Mulan”, Bina Daigeler
- „Pinokio”
Najlepszy dźwięk
- „Misja Greyhound”, Odin Benitez, Jason King, Christian P. Minkler, Michael Minkler, Jeff Sawyer
- „Mank, Ren Klyce”, Jeremy Molod, David Parker, Nathan Nance, Drew Kunin
- „Nowiny ze świata”, John Pritchett, Mike Prestwood Smith, William Miller, Oliver Tarney, Michael Fentum
- „Co w duszy gra”, Coya Elliott, Ren Klyce, David Parker, Vince Caro
- „Sound of Metal”, Phillip Bladh, Nicolas Becker, Jaime Baksht, Michelle Couttolenc, Carlos Cortés, Carolina Santana
Najlepsza charakteryzacja
- „Emma.”, Marese Langan
- „Elegia dla bidoków”, Eryn Krueger Mekash, Patricia Dehaney, Matthew Mungle
- „Ma Rainey: Matka bluesa”, Matiki Anoff, Mia Neal, Larry M. Cherry
- „Mank”, Kimberley Spiteri, Gigi Williams
- „Pinokio”, Dalia Colli, Anna Kieber, Sebastian Lochmann, Stephen Murphy
Najlepszy film animowany
- „Naprzód” (Pixar)
- „Wyprawa na Księżyc” (Netflix)
- „Baranek Shaun Film. Farmageddon” (Netflix)
- „Co w duszy gra” (Pixar)
- „Wolfwalkers” (Apple TV Plus/GKIDS)
Najlepszy krótkometrażowy film animowany
- „Burrow”
- „Genius Loci”
- „Jakby coś, kocham was”
- „Opera”
- „Já-Fólkið”
Najlepszy aktorski film krótkometrażowy
- „Białe oko”
- „The Letter Room”
- „The Present”
- „Two Distant Strangers”
- „Feeling Through”
Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny
- „Kolektyw”
- „Obóz godności: Rewolucja w życiu niepełnosprawnych”
- „Agent kret”
- „Ośmiornica, nauczycielka życia”
- „Time”
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny
- „Colette”
- „A Concerto Is a Conversation”
- „Do Not Split”
- „Hunger Ward”
- „Piosenka dla Latashy”
zdj. Oscars.org