Prowadzenie w kinach utrzymał „Venom 3”, którym Tom Hardy rozstaje się z rolą kultowego przeciwnika Spider-Mana, ale na dużym ekranie pojawiło się też kilka nowości. Jedną z nich był horror „Heretic” z Hugh Grantem na czele obsady.
„Venom 3” utrzymują prowadzenie w kinach
Trzecia część przygód Venoma nie zaczęła swojego pobytu w kinach najlepiej, ale drugi i trzeci weekend przyniósł już lepsze rezultaty. Film utrzymał pozycję lidera i Tom Hardy zaliczył tym samym pierwszy raz w swojej karierze trzeci weekend z rzędu na pierwszym miejscu w amerykańskim box office. Na swoim krajowym koncie produkcja ma w tej chwili 108,1 mln dolarów, co oznacza, że przebiła już rezultat superbohaterskiego widowiska o Flashu. W trzeci weekend widzowie wpłacili do kas 16,2 mln dolarów, co daje spadek o zaledwie 37,4% względem poprzedniego tygodnia. Ten wynik już znacznie lepiej wypada na tle poprzedników — druga część zebrała 16,5 mln dolarów przy spadku o 48%, a pierwsza 18 mln dolarów przy spadku o 48,5%.
Z rynków zagranicznych nowy film studia Sony Pictures zebrał 33 mln dolarów, co przekłada się na spadek o 51,7% w porównaniu z poprzednim weekendem. Na międzynarodowym podwórku produkcja zgromadziła z biletów 279,4 mln dolarów, co w połączeniu z wpływami z USA daje globalny wynik na poziomie 394,2 mln dolarów. Przy budżecie na poziomie 120 mln dolarów jest to całkiem przyzwoity rezultat. Tym bardziej że ostatecznie film z Tomem Hardym powinien dobić do 500 mln dolarów.
Tymczasem sporym zaskoczeniem w kinach okazał się nowy horror „Heretic” z Hugh Grantem w roli głównej. Produkcja od studia A24 zebrała 11 mln dolarów, co jest świetnym wynikiem jak dla niskobudżetowej produkcji z kategorią wiekową R. To trzeci najlepszy wynik w historii tej wytwórni, słabszy jedynie od „Hereditary” (13,6 mln dolarów) i „Civil War” (25,5 mln dolarów). Film zebrał wyśmienite recenzje — pozytywnie ocenia go aż 93% krytyków przy średniej nocie 7,40 w dziesięciostopniowej skali, a wśród widzów zadowolonych z seansu było 78% przy średniej nocie 4,00 w pięciostopniowej skali.
Filmową niespodzianką w ten weekend była też premiera świątecznego filmu „The Best Christmas Pageant Ever”. Przy budżecie produkcyjnym na poziomie 10 mln dolarów, w pierwszy weekend do kas kin widzowie wpłacili 11,1 mln dolarów. Dla studia Lionsgate jest to w końcu jakaś dobra wiadomość w obliczu ostatnich wielkich porażek kinowych, które towarzyszyły wytwórni w poprzednich tygodniach.
Box Office – zestawienie wyników z amerykańskich kin (8-10 listopada)
PT |
PPT |
Tytuł | Studio | Przychód z weekendu | Zmiana% | Liczba kin | Łączne wpływy w USA | Tygodni od premiery |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | (1) | Venom: Ostatni taniec | Sony Pictures | $16,225,000 | -37% | 3,905 | $114,819,000 | 3 |
2 | N | The Best Christmas Pageant Ever | Lionsgate | $11,100,000 | 3,020 | $11,100,000 | 1 | |
3 | N | Heretic | A24 | $11,016,055 | 3,221 | $11,016,055 | 1 | |
4 | (2) | Dziki robot | Universal | $6,650,000 | -11% | 3,051 | $130,888,000 | 7 |
5 | (3) | Uśmiechnij się 2 | Paramount Pi… | $5,000,000 | -26% | 2,822 | $60,540,000 | 4 |
6 | (4) | Konklawe | Focus Features | $4,100,000 | -19% | 2,283 | $21,513,000 | 3 |
7 | (11) | Anora | Neon | $2,455,000 | +36% | 1,104 | $7,218,392 | 4 |
8 | (5) | Here | Sony Pictures | $2,425,000 | -50% | 2,732 | $9,502,000 | 2 |
9 | (6) | We Live in Time | A24 | $2,210,612 | -36% | 1,865 | $21,812,338 | 5 |
10 | (7) | Terrifier 3 | Cineverse | $1,470,356 | -54% | 1,563 | $53,313,195 | 5 |
zdj. A24