Nicolas Cage jako seryjny morderca przyciągnął tłumy do kin. Wyśmienity wynik „Kodu zła”!

W kinach pierwsze skrzypce nadal grają co prawda animowane produkcje od Disneya i Universala, ale widzowie mają też ochotę na zdecydowanie bardziej brutalną i mroczną rozrywkę. Rewelacyjne otwarcie zaliczył kryminał „Kod zła”. Porażkę odniosła natomiast komedia romantyczna ze Scarlett Johansson.

„Gru i Minionki: Pod przykrywką” liderem w kinach, ale Nicolas Cage też świetnie zarabia

Animacja „Gru i Minionki: Pod przykrywką” potrzebowała zaledwie dwóch weekendów do tego, aby stać się trzecim filmem, który był w stanie przekroczyć w tym roku granicę 200 mln dolarów na amerykańskim rynku. Do kas kin widzowie wpłacili przez ostatnie trzy dni 44,7 mln dolarów, co jest równoznaczne ze spadkiem na poziomie 40,4% względem poprzedniego weekendu. Dla porównania poprzednia część „Minionków” zebrała 33,6 mln dolarów przy spadku na poziomie 53,6%.

Film poradził sobie lepiej nawet od drugiej odsłony, która przy spadku na poziomie 47,4% zebrała od widzów 43,9 mln dolarów. Na krajowym podwórku film osiągnął już 211,1 mln dolarów i zmierza po wynik przekraczający 350 mln dolarów. Dobrze produkcja radzi sobie też na rynkach zagranicznych, gdzie dorzuciła kolejne 88 mln dolarów, przy wzroście o 18,1% względem poprzedniego tygodnia. Wynika to z faktu, że film otworzył się na czterech nowych rynkach w ostatnich dniach. Globalnie na swoim koncie nowe „Minionki” mają już 437,8 mln dolarów, z których na rynki zagraniczne przypada 226,7 mln dolarów. Przekroczenie miliarda dolarów wydaje się teraz bardzo realne.

Okazuje się jednak, że widzowie nie pragną wcale tylko rodzinnej rozrywki. Historyczny wręcz wynik osiągnął w ten weekend mroczny kryminał „Kod zła”, w którym występują Nicolas Cage i Maika Monroe. Za bilety zapłacono w trzy dni 22,6 mln dolarów, co jest rekordowym otwarciem dla filmu dystrybuowanego przez Neon. Film wyświetlany był w zaledwie 2500 kinach, co daje średnią 9 tys. dolarów na kino! Po trzech dniach goszczenia na ekranach kin film jest już trzecim najbardziej dochodowym tytułem w historii wytwórni Neon.

W głowie się nie mieści 2”  i nowe „Ciche miejsce” w formie. Wpadka Johansson

Powody do radości ma też Disney, którego animacja W głowie się nie mieści 2” zgromadziła w piąty weekend 20,8 mln dolarów przy spadku wynoszącym 31,5% na przestrzeni tygodnia. To dziesiąty najlepszy wynik z piątego weekendu w historii amerykańskiego przemysłu kinowego. Na amerykańskim koncie widnieje już 572,6 mln dolarów. Globalnie produkcja zebrała już 1,35 mld dolarów, co jest lepszym wynikiem od drugiej części „Jurassic World” (1,31 mld dolarów), „Ostatniego Jedi” (1,33 mld dolarów) i ostatniej części „Harry'ego Pottera” (1,34 mld dolarów). Nowy hit Pixara znajduje się obecnie na siedemnastym miejscu wśród najbardziej dochodowych filmów wszech czasów.

Tymczasem horror „Ciche miejsce: Dzień pierwszy” nadal świetnie radzi sobie w amerykańskich kinach i w trzeci weekend zebrał z kinowych kas 11,8 mln dolarów, co daje spadek na poziomie 42,7% względem poprzedniego tygodnia. To drugi najlepszy wynik serii, ustępujący o zaledwie 200 tys. dolarów rekordowi ustanowionemu przez pierwszą część, która zebrała 12 mln dolarów. Jej kontynuacja mogła liczyć na 12 mln dolarów przy spadku na poziomie 37,7%. W sumie na krajowym koncie film ma już 116,2 mln dolarów i powinien zakręcić się ostatecznie w okolicach 150 mln dolarów. Jeśli jednak spadki byłyby małe w następnych tygodniach, może jeszcze powalczyć o przebicie końcowego wyniku drugiej odsłony, która zebrała od Amerykanów 160 mln dolarów.

Premierowo w kinach w ten weekend wyświetlana była komedia romantyczna „Zabierz mnie na Księżyc”, w której główne role zagrali Scarlett Johansson i Chaning Tatum. Film wyprodukowany przez Apple doczekał się premiery na dużym ekranie za sprawą dystrybutora Sony Pictures, który nabył prawa do pokazania go w kinach, ale nie była to najbardziej opłacalna inwestycja. Produkcja nie spełniła prognoz branżowych i zebrała z kin tylko 10 mln dolarów. Lepiej w ostatnich tygodniach poradził sobie nawet western Horyzont od Kevina Costnera (11,1 mln dolarów), czy film PiesTatumem (14,9 mln dolarów).

Box Office – zestawienie wyników z amerykańskich kin (12-14 lipca)

 PT  PPT Tytuł Studio Przychód z weekendu Zmiana% Liczba kin Łączne wpływy w USA Liczba weekendów
1 (1) Gru i Minionki: Pod przykrywką Universal $44,650,000 -40% 4,449 $211,102,000 2
2 N Kod zła Neon $22,600,000   2,510 $22,600,000 1
3 (2) W głowie się nie mieści 2 Walt Disney $20,748,000 -32% 3,815 $572,592,077 5
4 (3) Ciche miejsce: Dzień pierwszy Paramount Pi… $11,800,033 -43% 3,378 $116,229,000 3
5 N Zabierz mnie na Księżyc Sony Pictures $10,000,000   3,356 $10,000,000 1
6 (5) Bad Boys: Ride or Die Sony Pictures $4,400,000 -34% 2,200 $184,876,000 6
7 (6) Horyzont. Rozdział 1 Warner Bros. $2,440,000 -54% 2,587 $27,028,000 3
8 (4) MaXXXine A24 $2,071,373 -69% 2,370 $11,776,433 2
- (7) Sound of Hope: The Story of Possum Trot Angel Studios $1,340,415 -56% 2,137 $9,765,982 2
- (-) The Lion King Walt Disney $1,076,000   1,330 $1,076,000 1,570

zdj. Universal Pictures