Opowieść o Lucasie i kulisach  „Gwiezdnych wojen” oraz inne zapowiedzi Lost in Time na październik

W październiku wydawnictwo Lost in Time wypuści do sprzedaży trzy tytuły. Pierwszy z nich powinien zainteresować przede wszystkim miłośników gwiezdnej Sagi stworzonej przez George'a Lucasa oraz osoby ceniące sobie wyprawy za kulisy głośnych produkcji filmowych. Fani „Gwiezdnych wojen” powinni być spokojni o poziom merytoryczny komiksu – za jego redakcję odpowiada znana w fandomie Magdalena „Cathia Kozłowska”. Jako osoba żywo zainteresowana wydarzeniami z odległej galaktyki jestem bardziej niż zaintrygowany tą zapowiedzią.

Drugą nowością od LiT jest steampunkowy dramat o niejakim Sanderze, który pragnie tylko bezpieczeństwa dla swojej rodziny, co niełatwo osiągnąć w dystopijnej rzeczywistości, w jakiej przyszło mu żyć. Trzecia pozycja przeniesie czytelników do Ziemi Świętej, gdzie krzyżowcy zmierzyli się z tajemniczymi morderstwami i zaginięciami. Może to przez niedawną premierę kolejnej części „Assassin's Creed”, ale zapowiedź budzi u mnie mocne skojarzenia z serią gier od Ubisoftu.   Poniżej znajdziecie okładki i opisy wydawcy. 

LiT2

„Wojny Lucasa”

Wojny Lucasa, komiks wierny historii i oparty na skrupulatnej analizie wielu publikacji i wywiadów, ukazuje epopeję George’a Lucasa, buntowniczego marzyciela wyrwanego z objęć śmierci, cudownego dziecka nowego Hollywood i nieposkromionego wizjonera, który się wytwórniom nie kłaniał. Ta wyjątkowa, nietypowa wyprawa za kulisy Gwiezdnych wojen, prowadzi czytelnika od piekła castingu po koszmar codziennej rzeczywistości na planie. W skład tej codzienności wchodziły konflikty między aktorami, potajemny romans i przede wszystkim katastrofy – jedna za drugą. Z tego ogromnego chaosu wyłoni się niezwykłe dzieło, które na zawsze odmieni oblicze dziesiątej muzy. Wojny Lucasa to podróż w otchłań tworzenia, pełna emocji, wywołująca wzruszenie i uśmiech. To idealna historia powstawania pewnej opowieści i oszałamiającego triumfu, lekcja o kinie oraz oda do magii dzieciństwa – i do wytrwałości na przekór wszystkiemu.

LiT2

 
Sander Jorve pragnie jedynie bezpieczeństwa dla swojej żony i syna. Życie w brutalnym świecie niższej klasy Miasta Latarni oznacza trwanie w niemal nieustannej ciemności i bycie otoczonym przez ogromne mury, podczas gdy wyższa klasa cieszy się eleganckimi wieżami i sterowcami. Gdy szwagier Sandera, elokwentny aktywista Kendal, przekonuje go, żeby zinfiltrował szeregi Gwardii, mężczyzna wstępuje na niebezpieczną ścieżkę. Próbie zostaną poddane jego umiejętności i przekonania… a to wszystko w imię odmienienia życia jego rodziny i kasty. Miasto Latarni – stworzone przez Trevora Craftsa, przy udziale Bruce’a Boxleitnera i Matthew Daleya, ze scenariuszem Daleya, Paula Jenkinsa (Wolverine: Geneza) i Mairghread Scott (Tranformers) oraz zilustrowane przez Carlosa Magna (RoboCop) – opowiada o tym, czego trzeba, żeby zmienić przydzielone człowiekowi miejsce na świecie, a całość jest osadzona w rozległym steampunkowym uniwersum.  

LiT4

„Piąta Ewangelia”

Ziemia Święta. XII wiek. W niewyjaśnionych okolicznościach dochodzi do zaginięcia trzynastu młodych Saracenek. Jak się okazuje, wszystkie dziewczęta były w podobnym wieku, wszystkie były sierotami, a na przedramieniu miały wytatuowaną Rękę Fatimy… W tym samym czasie czterech zakapturzonych mężczyzn w brutalny sposób zabija Milona de Plancy, regenta Jerozolimy. Zdarzenie to staje się początkiem serii tajemniczych morderstw powiązanych z manuskryptem, którego treść może zachwiać kościołem w Rzymie. Co więcej, gdy manuskrypt ten trafi w niewłaściwe ręce, krzyżowcy mogą utracić Jerozolimę, a Saladyn tylko czeka, by odzyskać miasto trzech religii. Wilhelm, arcybiskup Tyru, oraz Baldwin, obecny król Jerozolimy, zaintrygowani tymi zabójstwami i porwaniami, postanawiają rozwikłać te tajemnice…

zdj. Lost in Time