Rządy Wonki dobiegły końca. Produkcja z Timothéem Chalametem ciesząca się największą popularnością w ostatnich tygodniach musiała w końcu uznać wyższość dwóch kinowych nowości. Władze w kinach przejęły nowe „Wredne dziewczyny”. Sporą popularnością cieszył się też akcyjniak „Pszczelarz” z Jasonem Stathamem.
Nowe pokolenie „Wrednych dziewczyn” przejmuje kina
W ten weekend do kin wróciły „Wredne dziewczyny”. Nowa wersja popularnej komedii z 2004 roku, której gwiazdami były Rachel McAdams i Lindsay Lohan miała początkowo debiutować tylko w streamingu, ale wieki sukces filmu „Barbie” sprawił, że studio Paramount Pictures zdecydowało się na kinową dystrybucję. I już pierwszy weekend pokazał, że była to dobra decyzja. Film zebrał 28 mln dolarów podczas trzech dni i po czterech dniach – w USA mamy długi weekend – będzie miał na koncie około 32 mln dolarów. Wynik ten przebija przedpremierowe prognozy, a także wynik debiutującego 20 lat temu pierwowzoru filmowego, który miał na koncie 24,4 mln dolarów po standardowym weekendzie. Na wyprodukowanie nowych „Wrednych dziewczyn” studio wydało 36 mln dolarów. Film zebrał dobre oceny, więc możemy zakładać, że spadki będą małe.
Na drugim miejscu zameldowała się inna z premier tego weekendu, film akcji „Pszczelarz”, w którym Jason Statham wcielił się w twardziela szukającego zemsty wśród scamerów. Produkcja wyreżyserowana przez Davida Ayera znanego z pracy przy takich filmach jak „Bogowie ulicy”, „Furia” czy „Legion samobójców” zebrała w trzy dni 16,8 mln dolarów. Ponownie jest to wynik przekraczający przedpremierowe prognozy i przebijający cały amerykański dorobek „Niezniszczalnych 4”, którzy kończyli pobyt w amerykańskich kinach, mając na koncie tylko 16,7 mln dolarów.
Podium uzupełnia największy kinowy przebój ostatnich tygodni, film „Wonka”. W piąty weekend produkcja z Timothéem Chalametem w roli głównej dołożyła do swojego krajowego konta 8,4 mln dolarów, co oznacza spadek wynoszący 39,8% względem poprzedniego weekendu. Film stał się tym samym dwunastym najlepiej zarabiającym filmem z 2023 roku. Od amerykańskich widzów film zebrał do tej pory 176,2 mln dolarów. Na rynkach zagranicznych ostatni weekend przyniósł filmowi 15,3 mln dolarów, co przekłada się na spadek o 49% w porównaniu z zeszłym weekendem. Od międzynarodowej widowni produkcja zebrała więc 329,1 mln dolarów, a to daje globalne zarobki na poziomie 505,3 mln dolarów.
Box Office – zestawienie wyników z amerykańskich kin (12-14 stycznia)
PT |
PPT |
Tytuł | Studio | Przychód z weekendu | Zmiana% | Liczba kin | Łączne wpływy w USA | Liczba weekendów |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | N | Wredne dziewczyny (2024) | Paramount Pictures | $28,000,000 | 3,791 | $28,000,000 | 1 | |
2 | N | Pszczelarz | MGM | $16,789,000 | 3,303 | $16,789,000 | 1 | |
3 | (1) | Wonka | Warner Bros. | $8,380,000 | -40% | 3,346 | $176,194,000 | 5 |
4 | (5) | Tylko nie ty | Sony Pictures | $6,940,000 | -29% | 2,935 | $55,179,000 | 4 |
5 | (4) | Wyfruniec | Universal | $6,190,000 | -38% | 3,224 | $85,756,000 | 4 |
6 | (3) | Aquaman i zaginione królestwo | Warner Bros. | $5,265,000 | -50% | 2,741 | $108,228,000 | 4 |
7 | (2) | Przeklęta woda | Universal | $4,660,000 | -60% | 3,257 | $19,170,000 | 2 |
8 | N | Guntur Kaaram | Prathyangira… | $4,100,000 | 800 | $4,100,000 | 1 | |
9 | (6) | The Boys in the Boat | MGM | $3,524,897 | -37% | 2,007 | $39,356,000 | 3 |
10 | N | The Book of Clarence | Sony Pictures | $2,575,000 | 2,010 | $2,575,000 | 1 |
zdj. Paramount Pictures / MGM