Złote Maliny 2024 – „Niezniszczalni” przewodzą w walce o nagrody dla najgorszych fimów!

Jak co roku, na chwilę przed ogłoszeniem nominacji do Oscarów, poznaliśmy pretendentów do walki o  Złote Maliny. Które produkcje i twórcy mają w tym roku największe szanse na zdobycie tych niechlubnych wyróżnień? W tym roku stawce przewodzi film „Niezniszczalni 4”. Całkiem nieźle poradził sobie też film „Egzorcysta: Wyznawca”.

Niezniszczalni 4” liderem w nominacjach do Złotych Malin

Czwarta część popularnej serii stworzonej przez Sylvestra Stallone'a okazała się wielkim rozczarowaniem i zebrała z kin zaledwie 16 mln dolarów przy budżecie wynoszącym 100 mln dolarów! Film został też fatalnie przyjęty przez krytyków, co przełożyło się właśnie na pozycję lidera w tegorocznych nominacjach do Złotych Malin. Film otrzymał siedem nominacji i powalczy między innymi o miano najgorszego filmu 2023 roku, a także najgorzej wyreżyserowanej produkcji zeszłego roku. Tymczasem pięć nominacji zebrał horror „Egzorcysta: Wyznawca”, który miał być wielkim początkiem nowej serii bazującej na kultowej produkcji  w reżyserii Williama Friedkina.

Sprawdź też: Dinozaury wiecznie żywe. Będzie nowy film z serii „Jurassic World” i to szybko!

W tym roku Złote Maliny mocno uderzyły w kino grozy i oprócz wspomnianej produkcji hojnie nagrodziły nominacjami także filmy: „Puchatek: Krew i miód” (5 nominacji) i „Egzorcysta papieża” (2 nominacje). W czołówce stawki znalazły się natomiast też dwa filmy superbohaterskie. Widowisko „Ant Man i Osa: Kwantomania” wyprodukowane przez Marvela oraz film „Shazam! Gniew bogów” stworzony przez Warnera mogą liczyć na 4 nominacje

Wśród tegorocznych pretendentów do nagród aktorskich znaleźli się byli zdobywcy Oscara tacy jak: Jon Voight, Russell Crowe i Helen Mirren, a także goszczący często na listach nominowanych Sylvester Stallone, Megan Fox i Jennifer Lopez.

Laureatów Złotych Malin poznamy 9 marca, czyli na dzień przed ogłoszeniem Oscarowych zwycięzców.

Najgorszy film

  • „Egzorcysta: Wyznawca”
  • „Niezniszczalni 4”
  • „Meg 2: Głębia”
  • „Shazam! Gniew bogów”
  • „Puchatek: Krew i miód”

Najgorsza reżyseria

  • Rhys Frake-Waterfield / „Puchatek: Krew i miód”
  • David Gordon Green / „Egzorcysta: Wyznawca”
  • Peyton Reed / „Ant Man i Osa: Kwantomania”
  • Scott Waugh / „Niezniszczalni 4”
  • Ben Wheatley / „Meg 2: Głębia”

Najgorszy aktor

  • Russell Crowe / „Egzorcysta papieża”
  • Vin Diesel / „Szybcy i wściekli 10”
  • Chris Evans / „Randka, bez odbioru”
  • Jason Statham / „Meg 2: Głębia”
  • Jon Voight / „Mercy”

Najgorsza aktorka

  • Ana de Armas / „Randka, bez odbioru”
  • Megan Fox / „Johnny & Clyde”
  • Salma Hayek / „Magic Mike: Ostatni taniec”
  • Jennifer Lopez / „Matka”
  • Helen Mirren / „Shazam! Gniew bogów”

Najgorszy aktor drugoplanowy

  • Michael Douglas / „Ant Man i Osa: Kwantomania”
  • Mel Gibson / „Tajny informator”
  • Bill Murray / „Ant Man i Osa: Kwantomania”
  • Franco Nero  / „Egzorcysta papieża”
  • Sylvester Stallone / „Niezniszczalni 4”

Najgorsza aktorka drugoplanowa

  • Kim Cattrall / „Wszystko o moim starym”
  • Megan Fox / „Niezniszczalni 4”
  • Bai Ling / „Johnny & Clyde”
  • Lucy Liu / „Shazam! Gniew bogów”
  • Mary Stuart Masterson / „Pięć koszmarnych nocy”

Najgorsza ekranowa para

  • Dowolna para bezlitosnych najemników / „Niezniszczalni 4”
  • Dowolna para pazernych inwestorów, którzy zrzucili się na 400 mln dolarów do wykupienia praw do remake'u „Egzorcysty” / „Egzorcysta: Wyznawca”
  • Ana de Armas i Chris Evans (którzy oblali egzamin z ekranowej chemii) / „Randka, bez odbioru”
  • Salma Hayek i Channing Tatum / „Magic Mike: Ostatni taniec”
  • Puchatek i Prosiaczek jako żądni krwi mordercy / „Puchatek: Krew i miód”

Najgorszy scenariusz

  • „Egzorcysta. Wyznawca”
  • „Niezniszczalni 4”
  • „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”
  • „Shazam! Gniew bogów”
  • „Puchatek: Krew i miód”

Najgorszy remake lub sequel

  • „Ant Man i Osa: Kwantomania”
  • „Egzorcysta. Wyznawca”
  • „Niezniszczalni 4”
  • „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”
  • „Puchatek: Krew i miód”

zdj. Lionsgate