Box Office – „DC Liga Super-Pets” i „Nie!” rozczarowują. „Top Gun: Maverick” pokonuje kolejnych rywali

Prowadzenie w kinach przejęły superbohaterskie zwierzaki pod przywództwem pupila Supermana. Film DC Liga Super-Pets nie może jednak nazwać swojego pierwszego weekendu udanym. Powodów do radości nie mają też włodarze Universala, bowiem horror „Nie!” zaliczył spory spadek i nie dotrzymał kroku poprzednim hitom Jordana Peele'a. Nie do zatrzymania pozostaje natomiast Top Gun: Maverick.

Swój pierwszy weekend w amerykańskich kinach animacja DC Liga Super-Pets” zakończyła z kwotą 23 mln dolarów. Co prawda wynik ten wpisuje się w najniższe z przedpremierowych prognoz, ale nie można przejść obojętnie obok faktu, że daje produkcji piąte najlepsze otwarcie pandemii wśród animowanych tytułów. Lepiej podczas swojego pierwszego weekendu zarabiały w ostatnich latach tylko takie hity jak:

  1. „Minionki: Wejście Gru” – otwarcie 107 mln dolarów
  2. „Buzz Astral” – otwarcie 50,6 mln dolarów
  3. „Nasze magiczne Encanto” – otwarcie 27,2 mln dolarów
  4. „Pan Wilk i spółka. Bad Guys” – otwarcie 24 mln dolarów

Dla filmu z budżetem 90 mln dolarów nie jest to jednak otwarcie, które mogłoby zapewnić mu dobry wynik finansowy. Zwłaszcza w obliczu wyjątkowo kiepskiego rezultatu z pierwszego weekendu na rynkach zagranicznych. Film zebrał z 64 krajów zaledwie 18,4 mln dolarów, co daje mu w sumie 41,4 mln dolarów globalnych przychodów. Jedynym pocieszeniem dla włodarzy Warnera może być fakt, że produkcja o zwierzakach superbohaterów została dobrze przyjęta przez widzów (ocena A), co może zaowocować dobrym marketingiem szeptanym i przełożyć się na niskie spadki w kolejnych tygodniach.

Najlepsze rynki zagraniczne animacji DC Liga Super-Pets

  1. Wielka Brytania 3,1 mln dolarów
  2. Meksyk 2,1 mln dolarów
  3. Francja 1,6 mln dolarów)
  4. Brazylia  1,1 mln dolarów

Drugie miejsce w zestawieniu wywalczył sobie dreszczowiec „Nie!” wyreżyserowany przez Jordana Peele'a. Dla niego również nie był to jednak zbyt udany weekend. Widzowie wpłacili do kas 18,6 mln dolarów, co oznacza, że względem weekendu otwarcia film stracił aż 58,1% widowni. To więcej niż poprzednie dwa filmy reżysera, czyli „To my”  – spadek o 53,3%, który przełożył się na 33,2 mln dolarów oraz „Uciekaj!” – spadek o 15,4%, który dał debiutanckiej produkcji Peele'a28,2 mln dolarów w drugi weekend. Aktualnie na krajowym koncie filmu „Nie!” znajduje się 80,6 mln dolarów. Jego poprzednie dwa filmy po dwóch weekendach mogły natomiast liczyć odpowiednio na 127,8 mln dolarów oraz 78 mln dolarów. Mimo że mamy już całkowitą pewność, że Jordan Peele nie powtórzy sukcesu kasowego żadnego ze swoich poprzednich filmów, to warto odnotować, że jego „Nie!” lada dzień przegoni wynik osiągnięty przez horror „Krzyk 5” (81,6 mln dolarów).

Podium uzupełnia superbohaterskie widowisko „Thor: Miłość i grom”, które podczas czwartego weekendu dorzuciło do krajowego konta 13,1 mln dolarów. Spadek względem poprzedniego tygodnia wyniósł więc 42%. To oznacza, że Amerykanie zapłacili za bilety na nową produkcję Marvela dokładnie 301,5 mln dolarów. Czwarta odsłona przygód Thora przebiła już wyniki dwóch pierwszych odsłon serii i niedługo będzie miała na liczniku więcej niż „Thor: Ragnarok”. Poprzednia część miała po czterech weekendach 277,6 mln dolarów i zakończyła swój pobyt w kinach z wynikiem wynoszącym 315 mln dolarów. Na międzynarodowym podwórku film również zaliczył w ten weekend solidny wynik i dorzucił z 49 krajów20,8 mln dolarów, co oznacza spadek o 34,6%. Łącznie jego zagraniczny rezultat wynosi tym samym 360,9 mln dolarów, co daje mu globalnie 662,4 mln dolarów

5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Thor: Miłość i grom”:

  1. Wielka Brytania (37,3 mln dolarów)
  2. Australia (27,3 mln dolarów)
  3. Meksyk (26 mln dolarów)
  4. Korea Południowa (22,6 mln dolarów)
  5. Brazylia (20 mln dolarów)

Na czwartym miejscu wylądowała animacja „Minionki: Wejście Gru”, która mimo bezpośredniego konkurenta na pierwszym miejscu dorzuciła 10,9 mln dolarów, co przełożyło się na 40% spadku na przestrzeni tygodnia. Jej krajowy licznik pokazuje już 320,4 mln dolarów, co przebija między innymi wynik produkcji „Jumanji: Następny poziom” i daje jej 78. miejsce w rankingu wszech czasów. Poza granicami USA film dołożył w ten weekend 25,3 mln dolarów (spadek o 39,9%) i jego międzynarodowy wynik wynosi 390 mln dolarów. Globalnie na swoim koncie nowe Minionki mają więc 710,4 mln dolarów. To więcej niż takie animacje jak Vaiana: Skarb oceanu (643,7 mln dolarów), Wielka szóstka (657,9 mln dolarów), „Kung Fu Panda” (665,7 mln dolarów) czy „Epoka lodowcowa 2: Odwilż” (667,1 mln dolarów). W rankingu animowanych tytułów film „Minionki: Wejście Gru” zajmuje 22 miejsce.

Swój niesamowity pochód przez amerykańskie kina kontynuuje „Top Gun: Maverick”, który podczas dziesiątego weekendu dołożył kolejne 8,2 mln dolarów z biletów (spadek ledwie o 20%). Na krajowym podwórku film zebrał do tej pory gigantyczne 650,1 mln dolarów, co oznacza, że w rankingu wszech czasów przesunie się w najbliższym tygodniu aż o dwie pozycje. Film bez problemu poradzi sobie z pokonaniem ósmego na liście „Jurassic World” (653,4 mln dolarów) i pod koniec tygodnia powinien przebić wynik „Titanica” (659,3 mln dolarów). Na rynkach zagranicznych widowisko uzbierało w ten weekend 13,8 mln dolarów (spadek tylko o 15,9%), co podnosi jego międzynarodowy rezultat do 671 mln dolarów. Globalnie druga część „Top Gun” ma na liczniku ponad 1,321 mld dolarów i wyprzedziła w rankingu wszech czasów wspomnianą produkcję „Jurassic World”. Aktualnie zajmuje więc 16 miejsce wśród najlepiej zarabiających filmów w historii globalnego rynku.

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Zmiana %

Łączne wpływy w USA

Budżet w mln

Liczba kin

1

-

DC Liga Super-Pets

Warner Bros. $23,000,000 - $23,000,000 $90 4314

2

1

Nie!

Universal Pictures $18,549,575 -58,2% $80,583,000 $68 3807

3

2

Thor: Miłość i Grom

Disney $13,075,000 -42% $301,522,269 $250 3650

4

3
Minionki: Wejście Gru
Universal Pictures $10,880,375 -39,7% $320,411,000 $80 3579

5

5

Top Gun: Maverick

Paramount Pictures $8,200,300 -20,2% $650,104,000 $170 3008

6

4

Gdzie śpiewają raki

Sony Pictures $7,524,799 -27,4% $53,526,000 $24 3526

7

6 Elvis Warner Bros.

$5,830,000

-11,5% $129,000,707 $85 2901

8

8 Czarny telefon

Universal Pictures

$2,499,755 -28,8% $83,119,000 $17 1638

9

9 Jurassic World: Dominion Universal Pictures $2,080,155 -33,2% $369,493,000 $200 1747

10

- Vengeance Focus Features $1,750,000 - $1,750,000 - 998

zdj. Warner Bros.