Kinowa nowość, animacja „Minionki: Wejście Gru” okazała się mocno niedoszacowana przez przedpremierowe prognozy, a rodzice z dziećmi udowodnili specjalistą z branży, że coraz częściej chcą wybierać się do kin. Tymczasem swoją rewelacyjną passę utrzymuje wciąż „Top Gun: Maverick”, który tydzień po przebiciu 1 mld dolarów wpływów ma już za sobą barierę 1,1 mld i jest coraz bliżej pierwszej dziesiątki wszech czasów.
Podczas swojego pierwszego weekendu w amerykańskich kinach film „Minionki: Wejście Gru” zebrał od amerykańskich widzów 108,5 mln dolarów – w czasach pandemii żadna animowana produkcja nie mogła pochwalić się tak gigantycznym otwarciem. Wynik ten plasuje nową część „Minionków” na drugim miejscu w całej historii serii. Lepiej zarabiał jedynie film „Minionki” z 2015 roku, który zdołał zgromadzić w pierwszy weekend 115,7 mln dolarów. Pozostałe produkcje zanotowały następujące wyniki: „Jak ukraść księżyc” (56,3 mln dolarów), „Minionki rozrabiają” (83,5 mln dolarów), „Gru, Dru i Minionki” (72,4 mln dolarów). W rankingu wszystkich otwarć film zajmuje 56 miejsce. Nowa odsłona „Minionków” zaliczyła przy tym ósme największe otwarcie w historii amerykańskiego przemysłu kinowego wśród animowanych tytułów. Lepiej zarabiały tylko takie hity jak:
- „Iniemamocni 2” – 182,6 mln dolarów
- „Gdzie jest Dory?” – 135,0 mln dolarów
- „Kraina Lodu II” – 130,2 mln dolarów
- „Shrek Trzeci” – 121,6 mln dolarów
- „Toy Story 4” – 120.9 mln dolarów
- „Minionki” – 115,7 mln dolarów
- „Toy Story 3” – 110,3 mln dolarów
Po czterech dniach długiego weekendu z okazji 4 lipca, który przypada na poniedziałek, na koncie filmu znajdzie się najprawdopodobniej 129 mln dolarów. Na rynkach zagranicznych film „Minionki: Wejście Gru” również zaliczył udany weekend i z 60 krajów zebrał 87,2 mln dolarów, czym podniósł swój międzynarodowy rezultat do 93,7 mln dolarów. Na 52 rynkach film okazał się największą animowaną premierą w czasach pandemii. Globalnie na jego koncie znajduje się obecnie 202,2 mln dolarów. Najlepiej poza granicami Stanów Zjednoczonych film poradził sobie w Wielkiej Brytanii (12,9 mln dolarów), Meksyku (12,3 mln dolarów), Australii (12,1 mln dolarów), Niemczech (4,7 mln dolarów) i Hiszpanii (3,6 mln dolarów). W Polsce film zebrał od widzów 2,4 mln dolarów.
Tymczasem na drugim miejscu na podium znalazł się film „Top Gun: Maverick”, który zaliczył jeszcze jeden wyśmienity weekend. Film stracił zaledwie 13,9% wpływów z poprzedniego tygodnia, co przyniosło mu 25,5 mln dolarów z biletów. Film stał się tym samym szóstym tytułem w historii Hollywood, który podczas szóstego weekendu przebił granicę 20 mln dolarów i zajmuje w tym rankingu czwarte miejsce – lepiej radziły sobie jedynie filmy „Avatar” (34,9 mln dolarów) i „Snajper” (30,7 mln dolarów – film dopiero dwa weekendy wcześniej zaliczył szeroką dystrybucję w kinach, dlatego wynik ten nie jest miarodajny) i „Kraina lodu” (28,6 mln dolarów). Na krajowym podwórku amerykańscy widzowie zapłacili za bilety do tej pory 564 mln dolarów, a to oznacza, że w rankingu wszech czasów produkcja zajmuje już 12 miejsce. „Top Gun: Maverick” nieustannie pozostaje hitem również na zagranicznych rynkach. W ten weekend z 66 krajów wynik wyniósł 37 mln dolarów, co daje spadek względem zeszłego tygodnia o zaledwie 16%. To sprawia, że na jego międzynarodowym koncie widnieje już kwota 544,5 mln dolarów, a globalnie wpływy z biletów wynoszą już 1,108 mld dolarów. Film, którego gwiazdą jest Tom Cruise, pokonał tym samym „Jokera” i stał się drugim najbardziej dochodowy filmem wśród produkcji, które nie debiutowały w Chinach.
TOP 5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Top Gun: Maverick”
- Wielka Brytania (84,8 mln dolarów)
- Japonia (57,6 mln dolarów)
- Australia (51,5 mln dolarów)
- Francja (42 mln dolarów)
- Niemcy (25,6 mln dolarów)
Na trzecie miejsce w zestawieniu zapracował sobie „Elvis”, który w drugi weekend swojego pobytu na ekranie, zgarnął od widzów 19 mln dolarów, co daje całkiem przyzwoity spadek na poziomie 39%. Oddajmy też filmowi, że po dokładnym przeliczeniu wyniku z poprzedniego weekendu, zdołał ostatecznie wywalczyć pierwsze miejsce z kwotą wynoszącą 31,2 mln dolarów. Łagodny spadek film zanotował też na zagranicznych rynkach (28%), z których zebrał już w sumie 46,2 mln dolarów. Łącznie na swoim koncie biografia króla rock'and'rolla ma 113,5 mln dolarów. Poza granicami USA film najlepiej radzi sobie w krajach:
- Wielka Brytania (12,4 mln dolarów)
- Australia (11,3 mln dolarów)
- Francja (3,7 mln dolarów)
- Niemcy (2,2 mln dolarów)
- Włochy (1,7 mln dolarów)
Za podium znalazła się produkcja „Jurassic World: Dominion”, która dorzucił do swojego konta 15,6 mln dolarów, co dało spadek na poziomie 41%. Poprzednie dwie części spadały w czwarty weekend odpowiednio o 46% w przypadku „Jurassic World” i 43% w przypadku „Upadłego królestwa”. Krajowe konto produkcji Universala pokazuje obecnie 331,8 mln dolarów, co jest wynikiem o 8% słabszym od poprzedniej części (363,9 mln dolarów) i aż o 40% gorszym od debiutanckiej odsłony (556,5 mln dolarów). W sumie za bilety widzowie zapłacili już 824,5 mln dolarów, z których 492,7 mln dolarów przypada na rynki zagraniczne.
PT* |
PPT* |
Tytuł |
Studio |
Przychód z weekendu |
Zmiana % |
Łączne wpływy w USA |
Budżet w mln |
Liczba kin |
1 |
- |
Minionki: Wejście Gru |
Universal Pictures | $108,510,000 | - | $108,510,000 | $80 | 4931 |
2 |
2 |
Top Gun: Maverick |
Paramount Pictures | $25,545,000 | -13,7% | $564,020,367 | $170 | 3843 |
3 |
1 |
Elvis |
Warner Bros. | $19,000,000 | -39,1% | $67,320,000 | $85 | 3932 |
4 |
3 |
Jurassic World: Dominion
|
Universal Pictures | $15,650,000 | -41,5% | $331,814,935 | $200 | 3801 |
5 |
4 |
Czarny telefon |
Universal Pictures | $12,300,000 | -48% | $47,464,325 | $17 | 3156 |
6 |
5 |
Buzz Astral |
Disney | $6,574,000 | -63,8% | $105,362,663 | $170 | 3800 |
7 |
- | Mr. Malcolm's List | Bleecker Street Media |
$851,853 |
- | $851,853 | - | 1384 |
8 |
8 | Wszystko wszędzie naraz |
A24 |
$551,974 | +4,9% | $67,015,157 | $30 | 607 |
9 |
6 | Doktor Strange: W multiwersum obłędu | Disney | $390,000 | -78,1% | $410,541,349 | $200 | 590 |
10 |
13 | Marcel the Shell with Shoes On | A24 | $258,438 | +62,1% | $481,450 | - | 22 |
zdj. Universal Pictures / Paramount Pictures