Box Office – ostatni dzwonek na poprawę wyniku przed nadejściem „Doktora Strange'a 2”.

Na tydzień przed premierą filmu „Doktor Strange w multiwersum obłędu”, który zmiecie konkurencje, swoje wyniki mogły śrubować premiery poprzedniego weekendu. Na pierwszych czterech miejscach zameldowały się te same produkcje, które widzieliśmy w zeszłym tygodniu. Która z nich straciła najmniej widzów i jak radzi sobie „Wszystko wszędzie naraz”? Poznajcie szczegóły.

Pierwsze miejsce w amerykańskich kinach utrzymała animacja „Pan Wilk i spółka. Bad Guys”, która w zeszłym tygodniu przebojem wdarła się na duży ekran. W trakcie drugiego weekendu film zgromadził na swoim krajowym koncie 16,1 mln dolarów i tym samym stracił przez siedem dni tylko 32,8% widowni. Na swoim koncie produkcja ma już 44,4 mln dolarów, co oznacza, że zebrała od Amerykańskich widzów więcej niż takie animacje jak „Psi Patrol Film” (40,1 mln dolarów) i „Piotruś Królik 2” (40,5 mln dolarów). Na rynkach zagranicznych film debiutował w ten weekend między innymi w Chinach, gdzie zebrał 4,5 mln dolarów. W sumie jego międzynarodowe wpływy wynoszą już 74,2 mln dolarów, co podnosi globalne wpływy do kwoty 118,7 mln dolarów. Najlepszymi rynkami zagranicznymi pozostają Wielka Brytania (12,8 mln dolarów), Australia (9,8 mln dolarów), Hiszpania (6,5 mln dolarów), Francja (5,4 mln dolarów), Niemcy (5,2 mln dolarów).

Cały czas dobrze w kinach radzi sobie także „Sonic. Szybki jak błyskawica 2”, który obronił drugą lokatę. Podczas jego czwartego weekendu amerykańscy widzowie zostawili w kinowych kasach 11,4 mln dolarów, co daje spadek o zaledwie 27% względem zeszłego tygodnia. W sumie z krajowego podwórka nowe przygody Sonica podniosły już 160,9 mln dolarów. Daje to ósmy najlepszy wynik w czasach pandemii i przebija rezultaty końcowe takich produkcji jak „Ciche miejsce 2” (160,1 mln dolarów) oraz „Nie czas umierać” (160,9 mln dolarów). Poza granicami Stanów Zjednoczonych film dorzucił w ten weekend 14,5 mln dolarów i zaliczył tym samym spadek o 24% względem poprzedniego tygodnia. Na rynkach zagranicznych jego konto pokazuje aktualnie 160,9 mln dolarów, co w połączeniu z krajowym rezultatem daje 323,5 mln dolarów. W ten weekend „Sonic 2” wyprzedził więc globalny wynik pierwszej odsłony serii, która kończyła pobyt w kinach z kwotą 319,7 mln dolarów. Do najlepszych rynków zagranicznych należą: Wielka Brytania (28,1 mln dolarów), Meksyk (18,1 mln dolarów), Francja (15,9 mln dolarów), Australia (14,7 mln dolarów), Brazylia (10,0 mln dolarów).

Podium podobnie jak tydzień temu zamyka film „Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore'a”, który w trzeci weekend stracił ponad 40% widzów z zeszłego tygodnia. Przełożyło się to na 8,3 mln dolarów wpływów i podniosło krajowy rezultat do 79,6 mln dolarów. Na tle poprzednich odsłon serii film traci 56% wpływów w stosunku do „Fantastycznych zwierząt” z 2016 roku (183,0 mln dolarów) i 40% wpływów do drugiej części z 2018 roku (134,5 mln dolarów) – w obydwu przypadkach są to oczywiście wyniki po trzech weekendach. Podczas gdy amerykańskie podwórko pozostaje wielkim rozczarowaniem dla Warnera, tak nadal włodarze studia mogą pocieszać się rezultatem z rynków zagranicznych. Film przekroczył właśnie granicę 250 mln dolarów na międzynarodowym podwórku po dodaniu w ten weekend 25,8 mln dolarów (spadek o 33%). Globalnie zebrał więc od widzów 329,6 mln dolarów. Największymi rynkami zagranicznymi są: Japonia (26,7 mln dolarów), Niemcy (25,7 mln dolarów), Wielka Brytania (23,7 mln dolarów) i Chiny (21,4 mln dolarów).

Podczas swojego drugiego weekendu w amerykańskich kinach „Wiking” nazbierał od widzów 6,3 mln dolarów, co oznacza, że stracił względem weekendu otwarcia 48,7% widowni. To przyzwoity wynik, który pozwolił filmowi Roberta Eggersa podnieść swój krajowy dorobek do 22,8 mln dolarów. Możemy więc zakładać, że ostatecznie film nie będzie miał problemów z przebiciem na krajowym rynku granicy 30 mln, a może nawet 35 mln dolarów. Na rynkach zagranicznych film zebrał już 18,8 mln dolarów, co daje mu w sumie 41,6 mln na całym świecie. Podobny spadek zaliczyła druga z zeszłotygodniowych premier z kategorią R, czyli film „Nieznośny ciężar wielkiego talentu” z Nicolasem Cage'em. Film uzbierał od widzów 3,9 mln dolarów (strata 45% widzów) i podniósł swój domowy dorobek do 13,5 mln dolarów.

Na koniec wspomnijmy jeszcze, że swoją dobrą passę kontynuuje film „Wszystko wszędzie naraz”, który dorzucił do konta 5,5 mln dolarów, co oznacza, że zyskał względem poprzedniego tygodnia 2% wpływów – jest to zasługa między innymi dodania 80 kin IMAX. Od dnia premiery najnowsza produkcja wytwórni A24 zdołała zgromadzić 35,5 mln dolarów.

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Zmiana %

Łączne wpływy w USA

Budżet w mln

Liczba kin

1

1

Pan Wilk i spółka. Bad Guys

Universal Pictures $16,100,000 -32,8% $44,444,400 $75 4042

2

2

Sonic. Szybki jak błyskawica 2

Paramount Pictures $11,350,000 -27,5% $160,925,510 $100 3801

3

3

Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore'a

Warner Bros. $8,301,000 -40,7% $79,553,588 $200 3962

4

4
Wiking
Universal Pictures $6,310,000 -48,7% $22,806,350 $80 3284

5

6

Wszystko wszędzie naraz

A24 $5,542,515 +2,2% $35,492,178 $30 2213

6

7

Zaginione miasto

Paramount Pictures $3,935,000 -9,3% $90,819,912 $70 2595

7

5 Nieznośny ciężar wielkiego talentu Lionsgate

$3,925,000

-45% $13,504,358 $30 3036

8

- Memory

Open Road Films

$3,100,000 - $3,100,000 - 2555

9

8 Father Stu Sony Pictures $2,210,000 -33,5% $17,553,965 - 2476

10

9 Morbius Sony Pictures $1,500,000 -35% $71,457,347 $80 1726

zdj. Universal Pictures