Box Office – „Tenet” z 300 mln dolarów. W Chinach dwa filmy zebrały więcej przez jeden weekend

Film „Tenet” przekroczył w końcu barierę 300 mln dolarów, ale wszystko wskazuje na to, że jest to ostatnia okrągła kwota, którą uda mu się przebić. Amerykański przemysł stoi bowiem w obliczu ponownego zamknięcia sporej liczby kin. Tymczasem Chiny przeżywają istne kinowe szaleństwo, zaliczając kolejne rekordy.

Czarne chmury nad amerykańskimi kinami. „Tenet” z 300 mln dolarów

Na amerykańskim podwórku „Tenet” zebrał przez weekend tylko 2,7 mln dolarów, czyli zaliczył spadek wpływów o 20% względem zeszłego tygodnia. Film ma na swoim amerykańskim koncie 45,1 mln dolarów. Zarabianie w kolejnych tygodniach na amerykańskim rynku może jednak okazać się jeszcze trudniejsze, bowiem druga największa sieć kin w USA, czyli Regal, potwierdziła, że rozważa ponowne zamknięcie swoich kin w USA i Wielkiej Brytanii, ale ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. To, że sieć rozważa zamknięcie swoich placówek, spowodowane jest nie tylko pandemią koronawirusa, ale przede wszystkim odwołaniem przez MGM premiery nowego „Bonda”, który miał w najbliższych tygodniach napędzić sprzedaż biletów i przyciągnąć widzów do kin.

Na międzynarodowym podwórku film Nolana zarobił przez weekend 11,5 mln dolarów z 57 krajów, co oznacza spadek wpływów o 29% względem zeszłego tygodnia. Po zsumowaniu wpływów ze wszystkich krajów na koncie produkcji znajduje się obecnie 307 mln dolarów, z których 262 mln przypadają na rynki zagraniczne. „Tenet” mimo nieustępującego wirusa dobrze poradziło sobie w wielu krajach Europy, zaliczając niskie spadki wpływów: Wielka Brytania (-4%), Australia (-8%), Korea (-8%), Japonia (-18%), Niemcy (-24%), Francja (-25%), Meksyk (-26%) i Włochy (-39%).

Na drugim miejscu w USA uplasowała się niespodziewanie produkcja „Hokus pokus”, która wróciła na duży ekran 27 lat po pierwotnej premierze. Produkcja Disneya zebrała od widzów 1,9 mln dolarów z 2570 kin w całym kraju i wyprzedziła film „Nowi mutanci”, który podczas swojego szóstego tygodnia zebrał od widzów tylko 1 mln dolarów. To spadek o 14% względem zeszłego tygodnia, co daje filmowi 20,9 mln dolarów na amerykańskim koncie. Pierwszą piątkę w USA zamknęły filmy „Nieobliczalny” – 870 tys. wpływów i 18,4 mln dolarów zebrane w ciągu całego pobytu w amerykańskich kinach – oraz „Infidel” – 455 tys. przez weekend i 3,4 mln dolarów zebrane przez trzy ostatnie tygodnie.

Jeśli natomiast chodzi o światowy rynek, to „Grenlandia” od studia STX, która nie trafi do kin w USA, zebrała z pozostałych krajów 4,5 mln dolarów, co daje w sumie 23,8 mln dolarów wszystkich wpływów. Istotnym rynkiem dla filmu podczas tego weekendu była Korea, gdzie film zebrał 1,8 mln dolarów z 779 kin. W Hiszpanii filmowi udało się dorzucić natomiast 1,5 mln dolarów. Film „After 2” zbliżył się natomiast podczas ostatniego weekendu do 40 mln dolarów wpływów. Po dodaniu 2,2 mln dolarów z 32 krajów, jego łączne wpływy wynoszą obecnie 39,7 mln dolarów. W najbliższy weekend film otworzy się w Korei i Holandii.

Chińskie produkcje biją kolejne rekordy! Dwa filmy przekraczają 150 mln dolarów

Podczas gdy amerykański rynek przeżywa kolejny ciężki tydzień, w chińskich kinach padają kolejne rekordy. Kinowa nowość pod tytułem „My People, My Homeland” od czwartku do niedzieli zebrała od widzów aż 157,5 mln dolarów. Druga nowość, produkcja „Jiang Ziya: Legend Of Deification”, może pochwalić się wynikiem na poziomie 151,7 mln dolarów. Obydwa filmy zaliczyły tym samym dwa największe otwarcia tego roku! Żeby jeszcze mocniej podkreślić wysokość tych otwarć, przypomnijmy, że w Chinach nadal obowiązują przepisy pozwalające na sprzedawanie 75% biletów na każdy filmowy seans.

Dobrze na światowym rynku radzi sobie także sieć kina IMAX, które zebrała przez weekend 15 mln dolarów. Oczywiście w dużej mierze za wynik ten odpowiadają chińskie superprodukcje. Film „Jiang Ziya: Legend Of Deification” zebrał aż 11,5 mln dolarów, co stanowi 7,5% jego wszystkich wpływów z weekendu. Film pobił też kilka rekordów w przypadku IMAX. Zaliczył najlepszy dzień i weekend otwarcia dla animowanej produkcji oraz najlepszy rezultat października dla krajowej produkcji.

źródło: deadline.com / zdj. Warner Bros.