Box Office – „Thor: Miłość i grom” traci mnóstwo widzów. „Top Gun: Maverick” jedenastym filmem wszech czasów

W kinach w ten weekend nadal rządził film „Thor: Miłość i grom”, ale produkcja Marvela zaliczyła największy spadek ze wszystkich produkcji wchodzących w skład czwartej fazy. Dobrze na dużym ekranie poradził sobie natomiast debiutujący dramat „Gdzie śpiewają raki”. Zainteresowanie widzów na wysokim poziomie utrzymał też Top Gun: Maverick.

Podczas swojego drugiego weekendu w amerykańskich kinach film „Thor: Miłość i grom” zebrał od widzów tylko 46 mln dolarów. To oznacza, że względem poprzedniego tygodnia najnowsze widowisko Marvela straciło aż 68%. Tak dużo widzów na przestrzeni pierwszego tygodnia nie stracił żaden z filmów MCU debiutujący na dużym ekranie w czasach pandemii. O włos od tego wyniku był jednak film „Doktor Strange w multiwersum obłędu”, który zaliczył spadek o 67%, ale w jego wypadku pierwszy weekend przyniósł znacznie większe wpływy i po tygodniu widzowie zapłacili za bilety 61,7 mln dolarów. Tyle samo co czwarty „Thor” straciła w drugi weekend tylko „Czarna wdowa”, ale należy pamiętać, że film ten dostępny był równocześnie w kinach i na platformie Disney+. Mniej widzów traciły też wszystkie poprzednie filmy o Thorze oraz inne widowiska, w których bohater grany przez Chrisa Hemswortha pojawiał się na ekranie:

  • „Thor” (47%)
  • „Avengers” (50,3%)
  • „Thor: Mroczny Świat” (57%)
  • „Avengers: Czas Ultrona” (59,4%)
  • „Thor: Ragnarok” (53%)
  • „Avengers: Wojna bez granic” (55%)
  • „Avengers: Koniec gry” (59%)

Tak duży spadek jest przede wszystkim odzwierciedleniem niskich ocen od samych widzów, którzy za pośrednictwem Cinemascore wystawili produkcji notę B+. Tak samo oceniono też ostatnie przygody Doktora Strange'a. Na ekrany IMAX przypadło w ten weekend 3,7 mln dolarów, co podniosło łączne wpływy do kwoty 20,5 mln dolarów. Na zagranicznych rynkach film dorzucił z 47 krajów dokładnie 60,1 mln dolarów, czym podniósł swój wynik do 264,6 mln dolarów. Globalnie daje mu to 497,8 mln dolarów.

5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Thor: Miłość i grom”:

  1. Wielka Brytania (24,9 mln dolarów)
  2. Australia (21,8 mln dolarów)
  3. Korea Południowa (21,0 mln dolarów)
  4. Meksyk (19,0 mln dolarów)
  5. Indie (14,5 mln dolarów)

Drugie miejsce utrzymała animacja „Minionki: Wejście Gru”, która w trakcie trzeciego weekendu zebrał od amerykańskich widzów 26 mln dolarów. Na przestrzeni tygodnia film stracił więc 44% wpływów. Na swoim amerykańskim koncie film ma tym samym już 262,5 mln dolarów i jest to najlepszy wynik serii. Poprzednie filmy po trzech weekendach mogły pochwalić się następującymi wynikami: „Minionki” (262,4 mln dolarów), „Minionki rozrabiają” (251,1 mln dolarów), „Gru, Dru i Minionki” (188,3 mln dolarów), „Jak ukraść księżyc” (161,2 mln dolarów).

TOP 5 najlepszych rynków zagranicznych filmu „Minionki: Wejście Gru”:

  1. Meksyk (28,0 mln dolarów)
  2. Wielka Brytania (27,6 mln dolarów)
  3. Australia (24,9 mln dolarów)
  4. Niemcy (16,3 mln dolarów)
  5. Francja (11,2 mln dolarów)

Trzecie miejsce w rankingu wywalczył film „Gdzie śpiewają raki” będący ekranizacją światowego bestsellera autorstwa Delii Owens. Produkcja z Daisy Edgar-Jones zebrała od widzów 17 mln dolarów. To wynik zdecydowanie powyżej prognoz, które zakładały otwarcie na poziomie 10 mln dolarów. Biorąc pod uwagę, że budżet filmu wyniósł 24 mln dolarów, wytwórnia Sony Pictures będzie mogła najpewniej uznać produkcję za sukces. Film pokonał między innymi takie adaptacji powieści dla kobiet jak:  „Pamiętnik” (13,4 mln dolarów), „Najdłuższa podróż” (13 mln dolarów) i „Papierowe miasta” (12,6 mln dolarów).

Tuż za podium uplasował się film „Top Gun: Maverick”, który stracił w porównaniu do poprzedniego tygodnia 23% wpływów, co dało mu kolejne 12 mln dolarów z biletów. To dziewiąty największy ósmy weekend w historii amerykańskiego przemysłu. Na krajowym podwórku film zebrał już 617,9 mln dolarów, a to oznacza, że w rankingu wszech czasów wskoczył na 11 miejsce. Na rynkach zagranicznych film nazbierał w ten weekend 19,2 mln dolarów, co powiększa jego międzynarodowy dorobek do 619,4 mln dolarów, a to z kolei globalnie daje mu 1,247,4 mld dolarów.

PT*

PPT*

Tytuł

Studio

Przychód z weekendu

Zmiana %

Łączne wpływy w USA

Budżet w mln

Liczba kin

1

1

Thor: Miłość i Grom

Disney $46,000,000 -68,1% $233,271,136 $250 4375

2

2

Minionki: Wejście Gru

Universal Pictures $26,000,495 -43,6% $262,568,000 $80 4114

3

-

Gdzie śpiewają raki

Sony Pictures $17,000,000 - $17,000,000 $24 3650

4

3
Top Gun: Maverick
Paramount Pictures $12,000,000 -22,6% $617,962,568 $170 3292

5

4

Elvis

Warner Bros. $7,600,000 -32% $106,200,000 $85 3305

6

-

Paws of Fury: The Legend of Hank

Paramount Pictures $6,250,000 - $6,250,000 - 3475

7

6 Czarny telefon Universal Pictures

$5,310,000

-31,8% $72,046,175 $17 2277

8

5 Jurassic World: Dominion

Universal Pictures

$4,950,000 -42,4% $359,709,000 $200 2660

9

- Mrs Harris Goes to Paris Focus Features $1,900,000 - $1,900,000 - 980

10

7 Buzz Astral Disney $1,300,000 -57,8% $115,498,750 $200 1350

zdj. Marvel