„Flash” jest na dnie – najgorszy w historii filmów DC. Nikt nie chce go oglądać

Filmowe widowisko o Flashu z Ezrą Millerem w roli głównej przeszło właśnie do historii komiksowych produkcji Warnera. Produkcja zaliczyła największy spadek ze wszystkich dotychczasowych filmów bazujących na komiksach DC Comics. Dodatkowo w całej historii superbohaterskich tytułów gorzej radził sobie tylko jeden tytuł.

Spider-Man odzyskuje prowadzenie

Prowadzenie w kinach odzyskała w ten weekend animacja „Spider-Man: Poprzez multiwersum”, która tydzień temu zajmowała trzecie miejsce. To pierwszy powrót na prowadzenie w rankingu od czasu zeszłorocznego wyczynu filmuTop Gun: Maverick. W trakcie swojego czwartego weekendu film zebrał od Amerykanów 19,3 mln dolarów, co oznacza spadek względem zeszłego tygodnia tylko o 28,5%. Z krajowego podwórka produkcja Sony zgromadziła do tej pory 317,1 mln dolarów, co oznacza, że wyprzedziła właśnie takie superbohaterskie hity jak „Iron Man 2” (312,4 mln dolarów), czy „Thor: Ragnarok” (315,1 mln dolarów). Na rynkach zagranicznych film też radzi sobie cały czas bardzo dobrze i zakończył ten weekend z kwotą wynoszącą 22 mln dolarów, to daje spadek o 20,3%. Na jego międzynarodowym koncie widnieje aktualnie 243,2 mln dolarów, a to oznacza, że globalnie może pochwalić się rezultatem wynoszącym 560,3 mln dolarów. Film pokonał więc drugą produkcję z Venomem (506 mln dolarów).

5 najlepszych rynków filmu „Spider-Man: Poprzez multiwersum”:

  1. Stany Zjednoczone – 317,1 mln dolarów
  2. Chiny – 46,2 mln dolarów
  3. Wielka Brytania – 29,5 mln dolarów
  4. Meksyk – 25,7 mln dolarów
  5. Australia – 16,5 mln dolarów

Drugie miejsce wywalczyła sobie animacja Między nami żywiołami”. Amerykanie zapłacili za bilety na seanse 18,5 mln dolarów, co przekłada się na niski spadek wynoszący 37,5%. Nie pomoże do jednak w osiągnięciu zadowalającego Disneya rezultatu ze względu na fakt, że pierwszy weekend okazał się dużym rozczarowaniem. Poprzednia animacja Pixara, czyli „Buzz Astral” przy spadku wynoszącym aż 64,1% zebrała w drugi weekend 18,2 mln dolarów Na amerykańskim koncie „Między nami żywiołami” ma obecnie 65,6 mln dolarów. Na rynkach zagranicznych film zwiększył swój zasięg z 17 do 45 krajów i zebrał od widzów 31,3 mln dolarów, co dało wzrost o 108,7%. Globalnie film osiągnął rezultat na poziomie 121,1 mln dolarów i będzie mógł co najwyżej walczyć o końcowy rezultat w okolicach 300 mln dolarów.

„Flash” najgorszy w całej historii filmów DC!

Podium zamyka jedna z największych kinowych wpadek ostatnich lat. Zgodnie z przewidywaniami „Flash” stracił gigantyczne zainteresowanie wśród widowni i zebrał z kas kin tylko 15,1 mln dolarów. Względem weekendu otwarcia wpływy spadły tym samym aż o 72,5%. Jest to największy spadek dla superbohaterskiego widowiska bazującego na komiksach wydawnictwa DC Comics i drugi najgorszy w całej historii amerykańskich produkcji bazujących na komiksach. Gorzej radził sobie jedynie „Morbius”, który ponad rok temu w trakcie drugiego weekendu stracił 73,8% widowni. Nowy film Warnera zaliczył gorszy wynik nawet od takich klap jak „Mroczna Phoenix” (71,5%), „Hellboy: Złota armia” (70,7%), a także „Elektra” (69%). Po dziesięciu dniach od premiery widzowie zapłacili za bilety na „Flasha” zaledwie 87,2 mln dolarów, co pozwala zakładać, że jego krajowy rezultat nie przekroczy finalnie 120 mln dolarów.

Fatalnie film radzi sobie jednak nie tylko na rodzimym podwórku. Na „Flasha” nie chcą wybierać się także widzowie w pozostałych krajach. Na rynkach międzynarodowych w drugi weekend film zebrał zaledwie 26,6 mln dolarów, co daje spadek o 64,5% względem zeszłego tygodnia. Dla porównania ostatnia produkcja DC Comics, czyli „Black Adam” był w stanie zebrać 39 mln dolarów i stracił przy tym 48,6%, a i tak nazywano go finansową porażką. Globalnie nowe widowisko Warnera ma na koncie 210,9 mln dolarów, z których 123,3 mln dolarów przypada na 68 rynków zagranicznych. Ostatecznie na koncie będzie miał około 300 mln dolarów, co oznacza finansową katastrofę dla studia, które na samo wyprodukowanie filmu przeznaczyło ponad 220 mln dolarów.

Wspomnijmy jeszcze, że na czwartym miejscu znalazł się film „Bez urazy”, którym Jennifer Lawrence wróciła na duży ekran po kilkuletniej przerwie. Komedia dla dorosłych zebrała 15,1 mln dolarów, czym przebiła przedpremierowe prognozy. Osiągnęła też lepszy rezultat niż inne z podobnych produkcji z kategorią wiekową R takie jak „Dzika noc” (13,5 mln dolarów) i „Dom Gucci” (14,4 mln dolarów). Z zagranicznych rynków zebrał 9,5 mln dolarów i ma na koncie 24,6 mln dolarów. To przyzwoity rezultat dla filmu z budżetem na poziomie 45 mln dolarów.

Box Office – zestawienie wyników z amerykańskich kin (23-25 czerwca)

     PT*      PPT*     Tytuł Studio Przychód z weekendu Zmiana% Liczba kin Łączne wpływy w USA
1 (3) Spider-Man: Poprzez multiwersum Sony Pictures $19,300,000 -29% 3,785 $317,051,000
2 (2) Między nami żywiołami Walt Disney $18,463,000 -38% 4,035 $65,514,915
3 (1) Flash Warner Bros. $15,265,000 -72% 4,256 $87,644,000
4 - Bez urazy Sony Pictures $15,100,000   3,208 $15,100,000
5 (4) Transformers: Przebudzenie bestii Paramount Pictures $11,600,000 -44% 3,523 $122,948,000
6 - Asteroid City Focus Features $9,000,000 +955% 1,675 $10,215,000
7 (5) Mała syrenka (2023) Walt Disney $8,674,000 -22% 3,275 $270,241,764
8 - Strażnicy Galaktyki 3 Walt Disney $3,518,000 -33% 2,010 $351,122,883
9 (6) The Blackening Lionsgate $3,025,000 -50% 1,775 $12,266,705
10 - Boogeyman 20th Century… $2,541,000 -30% 1,640 $37,710,059

zdj. Warner Bros.